با ما همراه باشید

پاکدشت

دستور تخلیه یک مجتمع مسکونی در پاکدشت صادر شد

در پی ایجاد ترک‌های عمیق در یکی واحدهای مسکونی ۲۲۰ واحدی شریف‌آباد پاکدشت، مقام قضایی این بخش روز یکشنبه دستور تخلیه سریع یکی از بلوک‌های این مجتمع را صادر کرد.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شریف‌آباد در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با اعلام یکی از ساکنان مجتمع مسکونی ۲۲۰ واحدی شریف‌آباد واقع در منطقه عباس‌آباد این شهر مبنی بر ایجاد ترک در دیوارهای منزل مسکونی، عوامل آتش‌نشانی با هماهنگی مسئولان ستاد مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت و شهرداری شریف‌آباد بلافاصله به این منطقه اعزام و نسبت به بررسی وضعیت این بلوک ساختمانی اقدام کردند.
سید حامد تقوی افزود: عوامل آتش‌نشانی با حضور در این منطقه، با بررسی وضعیت شکاف‌های ایجاد شده در یکی از واحدهای مسکونی متوجه شدند که مالک ،بخشی از بالکن را به مساحت منزل اضافه کرده که به دلیل عدم استحکام و استفاده از تیغه بلوکی ۱۰ سانتی و قرار گرفتن سنگ نما، این بخش دچار ترک‌خوردگی عمیق شده و احتمال ریزش آن وجود دارد.
تقوی اظهار داشت: اسکلت این ساختمان از نوع تیرآهن است و مشکلی از نظر نشست زمین یا ترک‌خوردی در دیوار سایر واحدها مشاهده نشده ولی مقام قضایی با توجه به اهمیت موضوع دستور تخلیه فوری بلوک A۲ این مجتمع را صادر کرده است.
وی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، مکان‌هایی را برای اسکان موقت ساکنین این مجتمع مسکونی در نظر گرفته شده تا پس از بازدید کارشناسان دادگستری و راه و شهرسازی، تکلیف وضعیت آن برای سکونت و یا مقاوم سازی مشخص شود.
رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شریف‌آباد پاکدشت گفت: به منظور جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه، انشعاب آب، برق و گاز این بلوک ساختمانی قطع شده است.
پاکدشت با دو بخش شریف‌آباد و مرکزی و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
شریف‌آباد آخرین خروجی استان تهران به سمت استان‌های شرقی کشور و همجوار با شهر ایوانکی گرمسار است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.