با ما همراه باشید

اتاق خبر

حاشیه‌های کشف زیرخاکی در ابن بابویه

خبراستان: عصر دوشنبه مطلبی درخصوص پیدا شدن مقداری سکه زیرخاکی در گورستان ابن بابویه از سوی مخاطبان به دستمان رسید که برای صحت وسقم این خبر، خبرنگار فارس راهی این آستان در شهرری شد.

طبق گفته شاهدان عینی مقداری سکه از محل اقامت یکی از کارگران گورستان کشف شده و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی و متولیان آستان و رئیس اوقاف شهرستان ری، افراد حاضر در آستان شیخ صدوق که برای زیارت اهل قبور در محوطه حضور داشتند، به بیرون هدایت شدند و درب های آستان بسته شد.

تلاش‌های سایر خبرنگاران حاضر در پشت درب بسته آستان که سعی داشتند از مسؤولان امر در این رابطه مصاحبه بگیرد، بی‌نتیجه ماند و هیچ کدام از مسؤولان اوقاف و میراث فرهنگی به تماس تلفنی پاسخ ندادند و درخواست خبرنگار ما برای ورود به داخل آستان نیز رد شد و در نهایت رئیس اداره اوقاف سوار بر خودروی خود با بی‌توجهی تمام از مقابل خبرنگاران عبور کرد و بدون پاسخ به سوألات از آستان خارج شد.

حجت الاسلام علامه مدیر آستان شیخ صدوق(ره) نیز در پاسخ به سوأل یکی از خبرنگاران که قبل از بسته شدن درب‌ها خود را به محوطه این آستان رسانده بود گفته است: «من از هیچی خبر ندارم و هیچ اتفاقی نیفتاده است.» سپس او به همراه عده‌ای از مردم به بیرون هدایت شدند.در مدت بسته بودن درب آستان نیز تعداد زیادی از خانواده‌های متوفیان از نقاط مختلف تهران برای زیارت اهل قبور به این آستان آمده و با درب بسته مواجه می‌شدند که اصرارهای آن‌ها برای مراجعه به داخل نیز بی‌ثمر ماند.

در تماس تلفنی با غلامرضا نوفرستی دادستان شهرستان ری درباره این موضوع گفت‌وگو کرد که وی ضمن پاسخگویی به سوألات، توضیحاتی در این رابطه ارائه داد.

دادستان شهرستان ری با بیان اینکه حدود ۲۶۰ سکه توسط دو حفار قبر در گورستان کشف شده است، اظهار کرد: فردی ۱۳۰ سکه را تحویل کلانتری داده و فرد دیگر به همراه سکه‌ها متواری شده که دستور قضایی برای شناسایی او صادر شده است.

پس از انتشار گزارشی با عنوان (وضعیت اسفناک قبور تاریخی ابن‌بابویه) و گزارش تصویری از این موضوع، حجت الاسلام علامه مدیر آستان شیخ صدوق(ره) در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها برای پایان دادن به حواشی مختلف این آستان در ماه‌ها و سال‌های اخیر از مافیای قبر برای فردی نام بردند که بعدها این ادعا هم توسط دادستان شهرستان ری و پلیس آگاهی رد شد. پاسخگو نبودن رئیس اداره اوقاف شهرستان ری در این موضوعات و موارد مشابه مختلف به اصحاب رسانه در مدت تصدی سبب ایجاد حواشی و مسائل مختلفی در ری شده است که این بار با ورود و پاسخگویی به موقع دادستان شهرستان ری به خبرنگار فارس تا حد زیادی از هجمه‌ها و بازار شایعات در فضای مجازی کاسته شد.

امیدواریم این فرار از پاسخگویی در عصر ارتباطات و رسانه پایان یابد و لازم است مدیران اوقاف و امور خیریه با ورود به این موارد در نشستی خبری پاسخگوی سوألات فراوان خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف در ری باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.