با ما همراه باشید

اتاق خبر

پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی در پیشوا

رئیس دادگستری شهرستان پیشوا گفت: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی در پیشوا انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی شمس رئیس دادگستری پیشوااظهار کرد: قانون وظایفی را در قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات بر عهده قوه قضائیه نهاده است که با توجه به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در اسفند 98 رئیس قوه قضائیه اخیرا بخشنامه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی را صادر کردند.

وی افزود: مطابق این بخشنامه باید ستادهای متناظر در سطح ملی،استانی و شهرستانی تشکیل شود که امروز اولین جلسه این ستاد در پیشوا برگزار شد.

محمدی شمس تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و فشارهای دشمن حضور حداکثری مردم در انتخابات بر کسی پوشیده نیست و همه موظف هستند مقدمات حضور حداکثری مردم در انتخابات را با کمترین حاشیه رقم بزنند.

رئیس دادگستری پیشوا خاطرنشان کرد: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیری و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی ایجاد هماهنگی بین دستگاهی ارشاد و راهبردی ستادهای شهرستانی، توجیه، ارشاد، انذار تشکل‌ها، احزاب،گروه‌ها و ستادهای انتخاباتی و اطلاع رسانی مناسب با هدف ارتقا آگاهی‌های عمومی در زمینه پیشگیری از بروز جرائم و تخلفات انتخاباتی به عنوان بخش‌هایی از وظایف این ستاد ذکر شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.