با ما همراه باشید

اتاق خبر

پیش‌بینی صادرات 6 هزار تن پسته ورامین

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین با بیان اینکه 100 درصد پسته ورامین به دلیل مرغوبیت صادر می‌شود، گفت: در مزارع شهرستان ورامین حدود ۶ هزار تن پسته خشک برداشت می‌شود.

حسین تاجیک رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین اظهار داشت:‌ شهرستان ورامین رتبه اول را درکشت پسته استان تهران دارد و تاکنون بیش از ۶ هزار هکتار باغ پسته در ورامین است که حدوداً ۲ هزار هکتار نیز در حال‌ توسعه است.

وی بیان کرد: از این 6 هزار هکتار ۳۲۳۰ هکتار باربر است و میانگین عملکرد این مزارع نیز حدود ۱/۸ است یعنی هر هکتار ۱/۸ تن پسته خشک و میانگین کشوری ضریب عملکرد مزارع پسته نیز ۱/۲ است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین با بیان اینکه در مزارع شهرستان ورامین حدود ۶ هزار تن پسته خشک برداشت می‌شود گفت: بیشتر پسته‌ها در جنوب شهرستان و حاشیه کویر و در بخش جوادآباد در روستاهای کریم‌خانی، مهدی‌آباد و چهارباغ تولید می‌شود.

تاجیک بابیان اینکه تقریبا 100 درصد پسته ورامین به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: جهاد کشاورزی آبیاری تحت فشار آن را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: ورامین به دلیل موقعیت مناسب آب و هوایی و زمین مرغوب، محل مناسبی برای توسعه کشت پسته محسوب می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: معمولاً برداشت پسته در مزارع ورامین از ۲۰ شهریور شروع می‌شود که امسال به خاطر شرایط آب و هوایی ۱۵ روزبه عقب‌افتاده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.