با ما همراه باشید

اتاق خبر

والیبال ایران با ذخیره‌هایش بلغارستان را شکست داد

تیم ملی والیبال ایران در روزی که به تمام بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود، مقابل بلغارستان به پیروزی رسید.

تیم ملی والیبال ایران که پیش از این صعود خود را به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها قطعی کرده است، در چهاردهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها به مصاف بلغارستان رفت. در این بازی که از ساعت ۲۲:۱۰ شنبه در خاک بلغارستان برگزار شد، ایران با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران رقم خورد.

ایگور کولاکوویچ در این بازی به تمام بازیکنان اصلی خود استراحت داد و ایران را با ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، فرهاد قائمی و محمدرضا مؤذن به میدان فرستاد.

ایران با این نتیجه به ۱۲ پیروزی و ۳۶ امتیاز از ۱۴ مسابقه خود دست یافت و پیش از برگزاری مسابقه برزیل و کانادا، در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت. شاگردان کولاکوویچ از ساعت ۱۸:۳۰ یکشنبه در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی مسابقات به مصاف آمریکا می‌روند.

ست اول (ایران ۲۵ – بلغارستان ۲۳)

تغییر اساسی در ترکیب تیم و وجود نداشتن هماهنگی کامل میان بازیکنان، باعث شد ایران بازی را خوب شروع نکند. چند اشتباه فردی از بازیکنان ایران، بلغارستان را سه بر صفر پیش انداخت تا کولاکوویچ نخستین وقت استراحت خود را خیلی زود درخواست کند. پس از این وقت استراحت شرایط تا حدودی تغییر کرد و سرانجام ایران در امتیاز ۱۳ به حریف رسید. شرایط حملات تیم ایران به تدریج بهتر شد ولی نقطه برتری شاگردان کولاکوویچ، دفاع روی تور بود. مؤذن لیبروی ایران در توپ‌گیری نمایش درخشانی داشت و عملکرد او کمک کرد تا ایران در امتیاز ۱۷ بر ۱۶ پیش بیفتد. بیشتر سرویس‌های بازیکنان بلغارستان روی دست معنوی‌نژاد زده می‌شد و او هم عملکرد خوبی در دریافت نداشت. همین موضوع کار را برای کریمی پاسور ایران بسیار دشوار کرده بود اما این بازیکن هم در پاس دادن که وظیفه اصلی او بود عملکرد خوبی داشت و هم در دفاع و سرویس.

ست دوم (ایران ۲۵ – بلغارستان ۲۳)

تا امتیاز ۱۵ دو تیم به صورت پایاپای پیش می‌رفتند. حضور قائمی در خط سرویس، شرایط را به سود ایران تغییر داد. این بازیکن ابتدا یک امتیاز سرویس گرفت و سپس با سه سرویس خوب خود زمینه کسب سه امتیاز دیگر را برای ایران فراهم کرد تا فاصله دو تیم به چهار امتیاز برسد. مجرد و غلامی دو مدافع میانی ایران عملکرد خوبی در این ست داشتند. همچنان دریافت در زمین ایران پر اشکال بود ولی اشتباهات زیاد بازیکنان حریف این فرصت را به شاگردان کولاکوویچ داد که برتری خود را بر حریف دیکته کنند. عملکرد ضعیف معنوی‌نژاد در دریافت توپ باعث شد کولاکوویچ در امتیازات پایانی، میلاد عبادی‌پور را به جای او وارد زمین کند.

ست سوم (ایران ۲۵ – بلغارستان ۲۱)

اشتباهات بازیکنان ایران در این ست بیشتر از ست‌های قبل بود. بلغارستان از همین موضوع استفاده کرد و سه امتیاز پیش افتاد. اما ملی‌پوشان ایران با جنگندگی و درخشش در توپ‌گیری این فاصله را جبران کردند و در امتیاز ۱۹ به حریف خود رسیدند و بلافاصله پیش افتادند. در تساوی امتیاز ۲۰، معنوی‌نژاد هنگام زدن سرویس دچار مصدومیت شد و عبادی‌پور جای او را گرفت. در این ست هم برتری ایران در دفاع روی تور عامل برتری ایران شد. در دو امتیاز پایانی، علی شفیعی به جای کریمی برای زدن سرویس وارد زمین شد و دو سرویس خوب او با دو اشتباه مهاجمین بلغارستان همراه شد تا ایران به پیروزی برسد.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

هفته نخست، میزبان چین

جمعه ۱۰ خرداد: ایران ۳ – ایتالیا ۱

شنبه ۱۱ خرداد: ایران ۳ – چین ۰

یکشنبه ۱۲ خرداد: ایران ۳ – آلمان ۰

هفته دوم، میزبان ژاپن

جمعه ۱۷ خرداد: ایران ۲ – برزیل ۳

شنبه ۱۸ خرداد: ایران ۳ – آرژانتین ۱

یکشنبه ۱۹ خرداد: ایران ۳ – ژاپن ۰

هفته سوم، میزبان ارومیه ایران

جمعه ۲۴ خرداد: ایران ۳ – کانادا ۰

شنبه ۲۵ خرداد: ایران ۳ – لهستان ۲

یکشنبه ۲۶ خرداد: ایران ۳ – روسیه۰

هفته چهارم، میزبان اردبیل ایران

جمعه ۳۱ خرداد: ایران ۳ – پرتغال ۱

شنبه اول تیر: ایران ۳ – استرالیا ۰

یکشنبه دوم تیر: ایران ۰ – فرانسه ۳

هفته پنجم، میزبان بلغارستان

جمعه ۷ تیر: ایران ۳ – صربستان ۱

شنبه ۸ تیر: ایران ۳ – بلغارستان ۰

یکشنبه ۹ تیر: ایران – آمریکا، ساعت ۱۸:۳۰

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.