با ما همراه باشید

اتاق خبر

یک فوریت طرحی درباره اصلاح آئین نامه داخلی مجلس تصویب شد

نمایندگان مجلس با بررسی یک فوریتی طرحی درباره اصلاح آئین نامه داخلی مجلس مبنی بر پاسخگویی مسئولان به تذکرات نمایندگان موافقت کردند.

سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در خصوص پیشنهاد یک فوریت طرح اصلاح ماده 206 آئین نامه داخلی مجلس، گفت: تذکراتی که نمایندگان در صحن علنی مجلس به مجریان و مسئولان می دهند، باید به یک سرانجام و نتیجه برسد و نه صرفا طرح آن موضوع، بنابراین فرمول عملیاتی برای به نتیجه رسیدن این تذکرات لازم است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی که نمایندگان در منطقه، استان یا مسائل ملی، اشکال و ایرادی می بینند تذکر آن ها باید به یک سرانجامی ختم شود و نتیجه تذکر از سوی مسئولان به او داده شود تا بتواند به موکلان خود پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد یک فوریت این طرح در حال حاضر مطرح است و کمیسیون تخصصی می تواند در مفاد آن، اصلاحات لازم را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: وقتی نماینده تذکر می دهد باید مسئولی به او پاسخگو باشد و جلسه بگذارد و مشکل را بررسی کند تا به ثمر برسد.

به گزارش خانه ملت، یک فوریت این طرح با 136 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید./