با ما همراه باشید

اتاق خبر

خیمه شب بازی آمریکایی‌ها برای افزایش فشار بر ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد نشست اضطراری مکه خیمه شب بازی آمریکایی ها در پی اجرای سیاست چماق و هویج و در راستای اعمال فشار بر ایران بود.

با اشاره به اهداف برگزاری نشست اضطراری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در مکه، گفت: این جلسه خیمه شب بازی بود که عربستان در مکه مدیریت کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در واقع نشست مذکور بازی آمریکا و اسرائیل در آستانه روز جهانی قدس علیه جهان اسلام و ملت های مسلمان و همچنین خنثی کردن آثار روز قدس بود زیرا شاهد حضور باشکوه مردم علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف بودیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در پی سیاست چماق و هویج خودشان با این خیمه شب بازی ها پازل خودشان در بخش فشار بر ایران کامل می کنند، ادامه داد: بر این اساس نهایتا دم خروس پنهان نماند و در بیانیه پایانی نشست اضطراری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در مکه مشخص شد هدف این نشست طرح بیانیه علیه ایران و بیان مباحثی مانند موشکی و دفاعی بود که در واقع از جمله مباحث داخلی کشورمان است و کشوری نمی تواند در مورد آنها اظهارنظر کند.
سیدحسین نقوی حسینی

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در این نشست اتهامات و ابهامات بی اساس در پی ایران هراسی علیه کشورمان مطرح شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح شده علیه کشورمان ارسال موشک به یمن است این مهم در حالیست که هیچ چیز در دنیای امروز پنهان نیست و کوچکترین ترددی در یمن عیان است و آمریکایی ها در منطقه امکانات رصد هر نوع حرکتی را دارند. چطور ایران می تواند موشک به یمن ارسال کند و آنها متوجه نشوند.

نقوی حسینی افزود: اگر این اتفاق رخ داده که بیانگر ناتوانی آنها است اما اگر متوجه می شوند اسنادش را افشا کنند. باید یادآور شد نتانیاهو و نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با نمایش کالبد موشک ایران بازی کردند اما نتوانستند نشان دهند که حرفشان بر اساس واقعیت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین نشست مذکور صرفا برای بیان اتهامات واهی بود و در جهت تقویت سیاست های ایالات متحده در منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، نشست اضطراری «شورای همکاری خلیج فارس» با درخواست عربستان در مکه برگزار شد.

شورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در پایان نشست اضطراری در مکه، که به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی برگزار شد، بار دیگر اتهامات بی‌‌اساس و ثابت‌نشده خود علیه ایران را تکرار کرده و خواستار اتخاذ تدابیری جدی برای مقابله با نظام ایران شدند.

در این بین سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران عرب ضمن ابراز تأسف از رویکرد عربستان سعودی در سو استفاده از شرایط میزبانی اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه، بیانیه صادره از سوی سران برخی کشورهای عرب و خلیج فارس را که در آن اتهامات بی اساسی علیه کشورمان مطرح شده است را رد و محکوم کرد./

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.