با ما همراه باشید

اتاق خبر

یک مسئول: دولت توان خود را صرف رفع مشکلات اقتصادی جامعه می کند

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت با تمامی مشکلات و فشارهای ناشی از تحریم ها، توان خود را صرف رفع مشکلات اقتصادی جامعه می کند.

سعید شیرکوند شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک با فرمانداران، رؤسای شورای اسلامی و شهرداران ورامین، قرچک و پیشوا که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: امروز دولت تدبیر و امید با وجود تمامی مشکلاتی که به واسطه توطئه دشمنان و تحمیل تحریم های ناجوانمردانه با آن دست و پنجه نرم می کند، تلاش دارد تا کشور را به سمت پیشرفت و توسعه همه جانبه حرکت دهد ولی باید دقت داشت تا با توجه به محدودیت های منابع مالی، اولویت ها را در نظر گرفت.
وی تأکید کرد: فرمانداران، رؤسای شورای اسلامی و شهرداران موظفند تا برای انجام امور، پیگیری مستمر انجام داده و درخواست های خود را شفاف، در قالب پرونده هایی مشترک با سوابق روشن از دستگاه مربوطه دنبال کنند.
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در ارائه طرح ها و پیشنهادات می باید امکان اجرا شدن آن نیز در نظر گرفته شود، این که پیشنهادی ارائه شود که ظرفیت اجرا شدن در کوتاه مدت را نداشته باشد تنها فرصت سوزی است.
وی با بیان این که خود را مدیون دشت ورامین می دانم اظهار داشت: تلاش می شود تا با همکاری و همفکری مسئولان شهرستان های دشت ورامین، مسائل مشترک بین شهرستان ها بررسی و با ارائه راهکاری های عملیاتی و قابل اجرا، این مشکلات برطرف شود.
**شهرستانهای جنوب شرق تهران به بیمارستان تخصصی تأمین اجتماعی نیاز دارند
فرماندار شهرستان ورامین نیز در این جلسه گفت: شهرستان های جنوب شرق استان تهران با 200 هزار بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی به بیمارستان تخصصی تأمین اجتماعی نیاز دارند.
حسین کاغذلو افزود: شهرستان های جنوب شرق استان تهران شامل ورامین، قرچک و پیشوا و پاکدشت بیش از 200 هزار بیمه شده اصلی دارند که با احتساب خانواده آنان، 800 هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در این شهرستان ها زندگی می کنند.
وی اظهار داشت: حضور این تعداد بیمه شده تأمین اجتماعی در شهرستان های جنوب شرق تهران در حالی است که تنها بیمارستان تأمین اجتماعی این شهرستان ها با 177 تختخواب، در ورامین مستقر است و نمی تواند پاسخگوی نیاز مراجعین باشد.
وی تصریح کرد: در نشست مشترک فرمانداران جنوب شرق استان تهران با وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی بر ضرورت احداث بیمارستان تخصصی تأمین اجتماعی در این بخش از استان تهران تأکید شد تا از تردد بیمه شدگان به تهران برای دریافت خدمات درمانی و صرف وقت و هزینه های زیاد جلوگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار گفت : این پروژه مصوب دولت هشتم در پی سفر استانی به شهرستان ورامین است که پس از دست به دست شدن بین شرکت مترو و شرکت راه آهن، با اعتبارات ملی توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی احداث و هم اکنون با شش رام قطار مسافران را بین تهران تا گرمسار جابجا می کند.
فرماندار ورامین افزود: این پروژه در هفت نقطه شهر معابر شهر ورامین را قطع می کند که دو تقاطع با احداث زیر گذر15 خرداد و پل روگذر امام رضا(ع)، برطرف شده و 5 نقطه دیگر به احداث رو گذر و یا به سازی زیر گذرها نیاز دارد که شهرداری ورامین نیز برای مشارکت با اجرای این پروژه ها اعلام آمادگی کرده است.
وی گفت : در حال حاضر شش رام قطار صبح و عصر مسافران را از پیشوا، ورامین و قرچک به تهران رسانده و شب هنگام آنان را به مقاصد خود باز می گرداند و این در حالی است که این قطار تا گرمسار طی مسیر می کند و انبوه مسافران ، مشکلات عدیده ای را برای مردم دشت ورامین به همراه دارد.
کاغذلو خواستار افزایش واگن های این قطارها و یا اختصاص چند رام قطار برای شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا شد.
**خروج از محدودیت شعاع 120 کیلومتری تنها راه نجات شهرک صنعتی پیشوا است
فرماندار شهرستان پیشوا در جلسه هم اندیشی گفت : خروج از محدودیت شعاع 120 کیلومتری و ارائه مشوق های لازم، تنها راه نجات شهرک صنعتی قرچک است.
حسین عباسی افزود: شهرک صنعتی قرچک با وسعت یک هزار و 300 هکتار از زیر ساخت های لازم برای توسعه برخوردار است ولی تاکنون پیشرفت چشمگیری برای استقرار صنایع در آن صورت نگرفته است.
وی افزود: پیشوا آخرین شهرستان استان تهران است بنابراین سرمایه گذاران اگر قرار باشد محلی را برای استقرار در نظر داشته باشند، به شهرک صنعتی قرچک و یا عباس آباد پاکدشت مراجعه می کنند و کمتر سراغی از شهرک صنعتی پیشوا می گیرند.
وی تصریح کرد: تنها راه نجات شهرک صنعتی پیشوا، خارج شدن از محدودیت شعاع 120 کیلومتری است، اتفاقی که در برخی از شهرک های صنعتی افتاده و سرمایه گذاران را برای احداث واحدهای تولیدی ترغیب کرده است.
عباسی همچنین با اشاره به این که شهرستان پیشوا از داشتن تخت بیمارستانی محروم است اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1387 با اختصاص 26 هزار متر مربع زمین، اقدام به احداث بیمارستان کرد ولی این پروژه تاکنون 30 درصد بیشتر پیشرفت فیزیکی نداشته و به حال خود رها شده است.
** قرچک به بیمارستان تأمین اجتماعی نیاز دارد
فرماندار شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت : شهرستان قرچک با جمعیت بیش از 270 هزار نفر، یکصد هزار نفر بیمه شده اصلی دارد و عملا قرچک منطقه ای کارگری است.
بهمن خطیبی افزود: شهرستان قرچک با وجود داشتن این تعداد جمعیت بیمه شده کارگری، از داشتن بیمارستان تأمین اجتماعی محروم است و تنها مرکز تأمین اجتماعی شهرستان که قدمتی 50 ساله دارد، جوابگوی نیاز شهرستان نیست.
وی تصریح کرد: شورای اسلامی و شهرداری قرچک به منظور احداث بیمارستان تأمین اجتماعی، زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع در نظر گرفته و مراحل تحویل آن را انجام داده که لازم است برای این امر اقدامات جدی تری از سوی سازمان تأمین اجتماعی صورت گیرد.
خطیبی گفت: بیمارستان 64 تختخوابی برکت شهید ستاری قرچک که سال گذشته به بهره برداری رسید توانسته بخشی از نیازهای مردم شهرستان را به خدمات درمانی برآورده کند ولی راه اندازی بخش های تخصصی و توسعه فعالیت ها می تواند نیاز مردم منطقه را برآورده کند.
فرماندار قرچک تصریح کرد: با وجود آن که بخشی از حق آبه شهرستان از محل سد ماملو تأمین شده ولی کمبود آب در این منطقه به یک بازنگری در اختصاص آب از سد ماملو و لتیان برای جبران کم آبی نیاز دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.