با ما همراه باشید

اتاق خبر

بیمه و مالیات سنگین مشکل صنایع شهرستان ورامین است

معاون اداری مالی و برنامه ریزی فرمانداری ورامین بیمه و مالیات های سنگین را مشکل اساسی صاحبان صنایع این شهرستان اعلام کرد.

مجتبی بوربور روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در محل اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین برگزار شد اظهار داشت : رفع موانع موجود در بخش تولید و تجارت مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است.
وی با اشاره به وجود برخی از مسائل و مشکلات بین دستگاههای اجرایی و واحدهای تولیدی اظهار داشت: وجود مشکل بین دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی منجر به کاهش بازدهی تولید کنندگان شده و چرخه تولید را با وقفه مواجه می کند.
وی تأکید کرد: مدیر دستگاه های اجرایی موظفند تا به منظور رفع مشکلات واحدهای صنعتی در محل کارگاه حضور پیدا کرده و از نزدیک مشکلات درون شهرستانی را برطرف کرده و در صورت نیاز به پیگیری های بیشتر، موضوع را به مسئولان استانی منعکس کنند.
بوربور افزود: موانع پیش روی واحدهای تولیدی بیشتر در حوزه بیمه، مالیات و سرمایه در گردش است ، استمهال تسهیلات دریافت شده از سوی صاحبان صنایع معضلی است که اگر با همکاری بانک های عامل رفع نشود، تولید متوقف می شود.
وی گفت: با توجه به نوسانات ارزی، عمده ترین مشکلات پیش آمده تولیدکنندگان کمبود مواد اولیه وارداتی و کاهش میزان سرمایه در گردش است، کمبود مواد اولیه در حالی صورت می گیرد که می توان با رایزنی مناسب، بخشی از آن را از محصولات داخلی کشور تأمین کرد.
در این جلسه صاحبان واحدهای تولیدی نیز مهمترین مشکلات خود را شامل بدهی معوق بانکی، سرمایه در گردش و بدهی در حوزه مالیاتی و تامین اجتماعی اعلام کردند.
شهرستان ورامین دارای چهار شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقای و خیرآباد است که 750 واحد صنعتی خرد و بزرگ در آنها مشغول به فعالیت هستند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.