با ما همراه باشید

اتاق خبر

ماهیت خط ریلی تهران-ورامین تغییر کرد/بیشترین تقاطع‌ها در ورامین است

خبراستان: رئیس شورای شهر ورامین گفت: این پروژه در شهر ورامین بیشترین تقاطع‌ها را دارد زیرا فقط در ورامین شاهد هستیم که راه آهن از میان شهر عبور کرده است.

جعفر اردستانی رئیس شورای شهر ورامین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ورامین در خصوص وضعیت احداث قطار حومه‌ای تهران و ورامین اظهار داشت: شرکت راه‌آهن پیگیر احداث این خط بوده و یک خط آن از تهران به گرمسار انجام شده است و خط دوم که خط برگشت آن است نیز در دست احداث بوده و باید در نظر داشته باشیم که دولت امروز با مشکلات مالی روبه‌رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات و صورتجلسات موجود، در دولت احمدی نژاد در خصوص این خط مصوب شد که مترو احداث شود و در بودجه کشور نیز هزینه آن در نظر گرفته شده بود و مترو نیز در حال ساخت این پروژه بود و با روی کار آمدن دولت اعتدال، وزیر راه وقت سیاست قطار حومه‌ای را برای کلان شهرها پیش‌رو گرفت.

اردستانی ادامه داد: با توجه به این سیاست وزارت راه و شهرسازی در دولت اعتدال، وزارت راه از مترو بابت فعالیت در حریم راه آهن شکایت کرد و توانست این پروژه را از مترو دریافت کرده و به راه آهن جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد و طی این سالها نیز تمام صورت جلسات به این شکل است که این خط توسط راه آهن انجام شده و در ایستگاه‌های جوانمرد قصاب و شهرری نیز ایستگاه مبادله‌ای برای مسافران ورامینی راه‌اندازی کنند.

رئیس شورای شهر ورامین با بیان اینکه امروز فقط می‌توانیم در خصوص مصوبات و صورتجلسات اظهار نظر کنیم، افزود: چیزی که دولت قول داده و مصوب کرده است که در شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا ایستگاه درست کرده و ایستگاه‌های مبادله نیز راه‌اندازی کند و ماهیت این خط نیز قطار برقی باشد.

وی افزود: آخرین جلسه‌ای که در این خصوص داشتیم دو هفته پیش بود که با معاون فنی و عمرانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران جلسه‌ای داشتیم که بحث تقاطع‌های این مسیر اعلام شده و در خصوص آنها صحبت شد.

اردستانی پس از بیان اینکه اختلاف نظرهایی بین ما و راه آهن جمهوری اسلامی وجود دارد، خاطرنشان کرد: هفت تقاطع در شهر ورامین داریم و باید اعلام کنیم بیشترین مشکل این پروژه به‌خاطر کمبود منابع مالی در راه آهن است.

وی با بیان اینکه در ورامین برای احداث ایستگاه قطار حومه‌ای نیاز به فضای بیشتری هست که مسؤولین راه آهن درخواست‌هایی از ما داشتند و ما نیز در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم، اظهار داشت: زیرگذر ۲۰ متری در امتداد خیابان شهید مصطفی خمینی باید راه‌اندازی شود که در این خصوص صحبت‌هایی نیز وجود دارد و همچنین راه آهن اعلام کرده است که باید در این محل نیز تملک‌هایی صورت گیرد که پیگیر آن هستیم.

اردستانی با بیان اینکه دستگاه‌های گوناگونی در طول این مسیر با این پروژه درگیر هستند، گفت: این پروژه در شهر ورامین بیشترین تقاطع‌ها را دارد زیرا فقط در ورامین شاهد هستیم که راه آهن از میان شهر عبور کرده است.

رئیس شورای شهر ورامین اظهار داشت: مسؤولین شهری و منطقه‌ای مانند نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی به همراه دولت به دنبال آن هستند که این پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد و باید اعلام کنیم که پیشرفت فیزیکی خوبی نیز داشته است.

وی تصریح کرد: در صورتی که ردیف بودجه مناسبی برای این پروژه در نظر گرفته شود، امیدواریم که به زودی شاهد بهره برداری این پروژه باشیم.

اردستانی در خصوص تعداد ایستگاه‌های این پروژه نیز گفت: زمانی که راه آهن این پروژه را از مترو تحویل گرفت، نظر شرکت مترو را نیز قبول ندارد به همین جهت قصد دارد در حال حاضر فقط یک ایستگاه در ورامین احداث کرده و بعداً نیز در فاز دوم کار خود یک ایستگاه در منطقه خیرآباد احداث خواهد کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.