با ما همراه باشید

اتاق خبر

تهدید به تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی ورامین/بدهی میلیونی میلیاردی شد

خبر استان : اداره کل وصول و اجرای سازمان امور مالیاتی با گرفتن احکام قانونی، اقدام به مسدود کردن حساب های اتوبوسرانی کرده وشهردار ورامین تأکید دارد که درصورت حل نشدن مشکل، اتوبوسرانی ورامین تعطیل می شود.

سازمان اتوبوسرانی شهرداری ورامین در سال ۸۰ با هدف خدمت رسانی بهتر و مطلوب تر در حوزه حمل و نقل عمومی به شهروندان ورامینی تأسیس شد.

شهرستان ورامین به دلیل همجواری با پایتخت با پدیده مهاجرپذیری روبرو است و هر سال شاهد افزایش قابل توجه جمعیت این منطقه هستیم به همین خاطر امروز گسترش حمل و نقل عمومی در دیار ۱۵ خرداد ضرورتی انکار ناپذیر به حساب می آید.

مشکل قدیمی که ناوگان اتوبوسرانی ورامین را به مرز تعطیلی کشانده است

در این میان ناوگان اتوبوسرانی شهرستان ورامین روزانه با ده ها دستگاه اتوبوس به کار جابه جایی مسافران در نقاط مختلف شهر می پردازد و نقش به سزایی را در کاهش بار ترافیکی ایفا می کند.

این روزها یک مشکل قدیمی و کهنه سبب ایجاد مشکلات برای اتوبوسرانی ورامین شده است به طوری که شهردار ورامین در آخرین اظهار نظر تأکید کرده که در صورت حل نشدن مشکل، ناوگان اتوبوسرانی ورامین تعطیل می شود.

جریمه دارایی برای سازمان اتوبوسرانی

ماجرا از آن جا آغاز شد که حدود ۱۰ سال پیش، اتوبوسرانی شهرداری ورامین مبلغی را به سازمان امورمالیاتی بدهکار می شود اما مسئولان وقت این حوزه اقدام به پرداخت بدهی نمی کنند و هر سال جریمه سنگینی به مبلغ اولیه اضافه شده است.

اتوبوسرانی4

حال مسئولان شهرداری ورامین اعلام می کنند که پس از ۱۰ سال عدم پرداخت بدهی توسط اتوبوسرانی ورامین، اداره دارایی مبلغ بدهی این سازمان را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است، مبلغی که سازمان اتوبوسرانی قادر به پرداخت آن نیست.

مسدود شدن حساب های سازمان اتوبوسرانی شهرداری ورامین

مشکلات تا جایی ادامه پیدا کرد که سازمان امور مالیاتی با گرفتن احکام قانونی، اقدام به مسدود کردن حساب های سازمان اتوبوسرانی کرده و این سازمان در پرداخت حقوق و امور خود با مشکل جدی مواجه شده است.

حال شهردار ورامین اعلام کرده است که در صورت حل نشدن مشکلات سازمان اتوبوسرانی، این ناوگان به مرز تعطیلی کشیده خواهد شد و مشکلات عدیده ای در حمل و نقل عمومی بوجود خواهد آمد.

جریمه اداره دارایی بیش از درآمد ۱۰ ساله سازمان اتوبوسرانی است

علی حیدریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت سازمان اتوبوسرانی شهرداری ورامین اظهار داشت: شهرداری ورامین در سال جاری برنامه های متعددی را برای گسترش خدمت رسانی در حمل و نقل عمومی خود در نظر گرفته است که بخش عمده ای از آن به ناوگان اتوبوسرانی مربوط می شود.

شهردار ورامین افزود: مطالعه راه اندازی خطوط اتوبوس های تندرو، راه اندازی مرکز کنترل هوشمند سازمان اتوبوسرانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ورامین از جمله اقداماتی است شهرداری دنبال می کند.

با ادامه یافتن این روند اتوبوسرانی ورامین تعطیل خواهد شد

وی ادامه داد: جریمه میلیاردی که سازمان امور مالیاتی برای سازمان اتوبوسرانی ورامین در نظر گرفته است بیش از درآمد ۱۰ ساله این سازمان بوده و قطعا اگر این روند ادامه پیدا کند، حمل و نقل در این بخش تعطیل خواهد شد.

حیدریان اضافه کرد: بدهی سازمان اتوبوسرانی به ۱۰ سال پیش باز می گردد و طی این سال ها سازمان امور مالیاتی جریمه های سنگینی را به این بدهی اضافه کرده که بر اساس آخرین اطلاع بنده این بدهی به بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم

وی ادامه داد: در این موضوع به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم ولی در صورت ادامه یافتن این مشکل که باعث مسدود شدن حساب های سازمان اتوبوسرانی ورامین شده است، فعالیت اتوبوس های ورامین تعطیل خواهد شد.

حیدریان اضافه کرد: طی روزهای آینده این موضوع را طی نامه ای به استانداری تهران، شورای تأمین شهرستان ورامین و امام جمعه این شهرستان اعلام خواهیم کرد تا زمینه حل این مشکل فراهم شود.

علی حیدریان

اقدامی از سوی اتوبوسرانی برای پرداخت بدهی صورت نپذیرفته است

علی غلامی رییس امور مالیاتی شهرستان ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس قانون هر سال که مبلغ مالیات پرداخت نمی شود به میزان ۵/۲ درصد به آن تعلق می گیرد.

وی افزود: این موضوع به چند سال پیش بربوط می شود و مسدود کردن حساب های سازمان اتوبوسرانی ورامین نیز از سوی اداره کل وصول و اجرا مستقر در شهرری صادر شده است.

غلامی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی آماده همکاری با سازمان اتوبوسرانی است و حتی اعلام کرده که طی چک چندماهه این مبلغ را پرداخت کند اما اقدامی از سوی اتوبوسرانی برای پرداخت بدهی صورت نپذیرفته است.

خبرنگار: محمدرضا حیدری

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.