با ما همراه باشید

اتاق خبر

رسانه‌ها به تبلیغ برگزاری مراسم عقد و ازدواج در مساجد بپردازند

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع):

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) ورامین، گفت: گسترش برگزاری مراسم عقد و ازدواج در مساجد، نیازمند فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغات گسترده است.

گروه مسجد و کانون‌های مساجد: «مسجد» مهم‌ترین و بنیادی‌ترین پایگاه عبادی و اجتماعی اسلام و محل مراجعه مردم برای طرح مسایل شرعی و فراگیری کلام خدا و آموزه‌های اهل بیت (ع) است.

بنا بر نظر برخی از کارشناسان، مساجد برای حفظ ارتباط خود با مردم، ناگزیر از هماهنگی با رویدادهای تازه، فناوری‌های نو و تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه هستند، البته شاید جمع میان این سازگاری و همراهی با دستورات دین با موانعی همراه باشد.

 

ما طی سلسه گفت‌و‌گوهایی با برخی فقها و مجتهدین موضوع برگزاری مراسم عقد و ازدواج در مساجد را پیگیری کرده‌ایم که در این فرصت، مشروح گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق (مهدی) محمودی؛ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) ورامین، از نظرتان می‌گذرد.

محمودی با بیان اینکه برگزاری مراسم عقد و ازدواج در مساجد در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رایج بود که شاید دلیل اصلی آن را بتوان وجود روحیه همدلی و ساده‌زیستی در میان مردم دانست، گفت: با افزایش تجملات و تشریفات، میزان برگزاری این مراسم در مساجد کمتر شد و طی سالیان اخیر، تقریبا شاهد انجام چنین مراسمی نیستیم.

وی افزود: احیای سنت برگزاری مراسم مراسم عقد و ازدواج در مساجد، نیازمند کار فرهنگی و تبلیغات و اطلاع رسانی از سوی رسانه‌های جمعی کشور و تبیین اهمیت و ضرورت این موضوع از سوی مبلغان و خطبای دینی است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) ورامین خاطرنشان کرد: اگر فیلم‌های سینمایی یا مستندهای تلویزیونی به تبیین اهمیت و ضرورت برگزاری مراسم عقد و ازدواج در مساجد بپردازند آنگاه مردم با رغبت بیشتری از ظرفیت مساجد برای انجام این مراسم استفاده خواهند کرد.

محمودی با بیان اینکه کمبود زیرساخت‌ها و امکانات یکی از دلایل برگزار نشدن مراسم عقد و ازدواج در مساجد است، اضافه کرد: مردم و دستگاه‌های فرهنگی با تامین این منابع و زیرساخت‌ها می‌توانند به مساجد برای برگزاری چنین مجالسی کمک کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم از مخارج سنگین مجالس عقد و ازدواج ناراحت هستند، مطمئنا از برگزاری این مراسم در مساجد استقبال می‌کنند و به این صورت، فرهنگ ازدواج ساده نیز در کشور ترویج می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.