با ما همراه باشید

اتاق خبر

عملکرد بهزیستی ورامین در خصوص نابینایان بسیار ضعیف بوده است

ورامین- فرماندار ورامین در دیدار با چند تن از نابینایان این شهرستان از عملکرد اداره بهزیستی انتقاد کرد و گفت: عملکرد بهزیستی شهرستان ورامین به عنوان متولی امور روشندلان، بسیار ضعیف بوده است.

 محمد رضا یوسفی شامگاه دوشنبه در دیدار با روشندلان ضمن تأکید بر رفع مشکل روشندلان گفت : بهزیستی وظیفه دارد تا با شناسایی این افراد معلول ، نسبت به رفع مشکلات آن ها اقدام کرده و نیازهای آن ها را برطرف کنند، عملکرد بهزیستی شهرستان ورامین که متولی امور روشندلان است، بسیار ضعیف بوده و در خصوص حل مشکلات این قشر محروم و خاص، تعامل خوبی با دستگاه ها و نهادهای مرتبط نداشته است.

وی اظهار کرد: معلولان و از جمله روشندلان نیاز دارند که در جامعه حضور داشته باشند لذا تمامی مسئولان عضو ستاد مناسب سازی معابر ، نسبت به بهسازی مسیر تردد آن ها اقدام کرده و مشکلات موجود را برطرف کنند.

فرماندار ورامین بیان کرد: با توجه به مشکلات روشندلان از جمله مسکن، اشتغال و مناسب سازی اماکن عمومی توجه به این قشر مهم است.

یوسفی با بیان این که همه دستگاه ها و مدیران شهرستان باید در زمینه رفع مشکلات روشندلان قدم بردارند و تنها منتظر حمایت سازمان بهزیستی و اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان نباشند، افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین نیز باید بیشتر به مسائل اجتماعی شهر توجه داشته باشند تا مشکلات معلولان و نابینایان نیز به خوبی دیده شود، چهارشنبه همین هفته جلسه ای با حضور نمایندگان روشندلان از همین انجمن نگاه روشن، جمعی از خیّرین و متنفّذین و رؤسای ادارات و نهادهای مرتبط برگزار می شود تا مشکلات و معضلات پیش روی روشندلان بررسی و برای راهکارهای حل آنها تصمیم گیری شود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین نیز در این دیدار اظهار داشت:  در جلسه اخیر کمیته مناسب سازی معابر، برای بهینه سازی خیابانها و پیاده راه ها تصمیم هایی گرفته و راهکارهایی ارائه شد که امید است به زودی عملیاتی شود.
عباسعلی سعیدیان افزود: به شهرداری و شورای شهر ورامین به صورت رسمی اعلام شد که باید مشاوری برای امور نابینایان و معلولان داشته باشند تا معابر و .. برای آنها به صورت اصولی مناسب سازی شود.

بر اساس این گزارش، محمدرضا یوسفی در حالی که توسط عباسعلی سعیدیان، معاون سیاسی انتظامی، سید رضا احمدی،رییس شورای اسلامی شهر ورامین، جمعی از فعالان اجتماعی و اعضاء شورای اسلامی ورامین و رییس اداره بهزیستی همراهی می شد، با حضور در منزل برخی از روشندلان ، با آن ها پیرامون مسائل و مشکلات این قشر از جامعه به گفتگو پرداخت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.