با ما همراه باشید

اتاق خبر

ویژگی شهدای 15 خرداد کفن پوش بودن آن‌ها بود

خبر استان:
امام جمعه موقت شهرستان قرچک گفت: شهدای 15 خرداد دارای بصیرت والایی بودند و ویژگی شهدای 15 خرداد کفن پوش بودن آنها بود.

خبر استان: حجت‌الاسلام بلوچی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت پنجاه و چهارمین سالگرد شهدای گرانقدر قیام پانزده خرداد 42 در شهرستان قرچک که با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در مسجد جامع قرچک برگزار شد ، اظهار داشت: قیام 15 خرداد در سال 42 نقطه آغازین انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی‌(ره) بود.

وی گفت: رسالت امروز ما این است که خط مشی فکری امام راحل را با زبان عمل به اقشار مختلف اجتماعی معرفی کنیم و فرهنگ و گفتمان وی را به‌خوبی در جامعه تشریح کنیم.

امام جمعه موقت قرچک تاکید کرد: نسل جوان تشنه شنیدن و دانستن فضایل امام خمینی(ره) است  و ما باید سیره و زندگی ایشان را به‌عنوان الگو معرفی کنیم و در این راه نباید از شهدای 15 خرداد سال 42 غافل شد.

وی افزود: شهدای 15 خرداد دارای بصیرت والایی بودند و ویژگی شهدای 15 خرداد کفن پوش بودن آن‌ها بود.

حجت‌الاسلام بلوچی عنوان کرد: شهدای 15خرداد سال42 از شهر پیشوا، ورامین و قرچک بودند که 27 کیلومتر پیاده روی کردند تا به پل تاریخی و مشهد الشهدای باقرآباد رسیدند و در آنجا به گلوله بسته شدند.

وی بیان داشت: شاه و مزدورانش برای اینکه نقشه‌های خود را اجرایی کنند از هیچ گونه جنایتی دریغ نمی‌کردند و بسیاری از مردم را به خاک و خون کشیدند.

امام جمعه موقت قرچک حادثه عاشورا را عامل اصلی در برانگیختن ملت ایران و قیام 15 خرداد دانست و گفت: قیام 15 خرداد انقلاب اسلامی ایران یکی از حوادث بزرگ تاریخ معاصر بود که به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

وی گفت: نخستین شهید 15 خرداد سال 42  سید مرتضی طباطبایی بود، معلمی و فرهنگی که در مقابل سرهنگ شاهنشاهی ایستاد و سخنرانی کرد و با تیر مستقیم نظامی‌ها به صورتش به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام بلوچی در پایان تاکید کرد: باید دستاوردهای قیام تاریخی 15 خرداد 42 از طریق دروس مدارس، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها تبیین شود، تا راه شهدا و امام راحل ادامه پیدا کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.