با ما همراه باشید

اتاق خبر

معافيت مالياتي پنج ساله براي واحدهاي جديد توليدي

خبر استان: رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور گفت: واحدهاي توليدي که در سال 95 فعاليت خود را آغاز مي‌کنند از معافيت مالياتي پنج ساله برخوردار مي‌شوند.

به گزارش ايرنا، سيدکامل تقوي نژاد روزگذشته در نشست با صاحبان صنايع پاکدشت که با حضور معاون اول رئيس‌جمهوري در شهرک صنعتي عباس آباد برگزار شد، با اشاره به تلاش دولت در حمايت از بخش توليد گفت: دولت امکانات بسيار مناسبي را در زمينه حمايت از توليدکنندگان در نظر گرفته، به گونه اي که آن دسته از افرادي که در سال 95 اقدام به راه اندازي واحدهاي توليدي و معدني کنند از پنج سال معافيت مالياتي برخوردار خواهند شد.

وي افزود: اگر اين واحد توليدي در شهرک‌هاي صنعتي مستقر شود، معافيت مالياتي به هفت سال افزايش مي‌يابد. تقوي‌نژاد ادامه داد: اگر واحد توليدي در مناطق محروم احداث شود، معافيت مالياتي به 10 سال افزايش و اگر در شهرک صنعتي منطقه محروم احداث شود، اين معافيت مالياتي تا 13 سال افزايش مي‌يابد. وي تصريح کرد: اين معافيت مالياتي به پيشنهاد دولت يازدهم وضع شده و کمک شاياني به توليد‌کنندگان محسوب مي‌شود. رئيس سازمان ماليات کشور گفت: براي آن دسته از واحدهاي توليدي که بيش‌از 50 نفر اشتغال زايي دارند و سالانه 50 درصد به اشتغال خود مي‌افزايند، به ازاي هر 50 درصد اشتغال، يک سال به معافيت مالياتي آنان اضافه مي‌شود.وي تصريح کرد: آن دسته از افراد خوش حساب که تاکنون عدم پرداخت ماليات نداشته باشند، چنانچه تا پايان شهريور ماه سال جاري نسبت به پرداخت ماليات خود اقدام کنند، کليه بدهکاري مالي و جرائم آن‌ها بدون مراجعه به سلسله مراتب قانوني بخشيده مي‌شود.

تقوي نژاد بيان کرد: در نظام مالياتي، هدف شفافيت درآمد و عدالت مالياتي است که اين دو امر به طور جدي از سوي دولت پيگيري مي‌شود.وي افزود: دولت تدبير و اميد به دنبال اعتماد کردن به مردم و کاهش هزينه‌هاي مردم در ماليات است و خوشبختانه تاکنون به دستاوردهاي مهمي‌در اين زمينه دست يافته است.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.