با ما همراه باشید

اتاق خبر

بازتاب آزمایش موشکی ایران در رسانه‌های خارجی

خبراستان: اغلب رسانه‌های خارجی، آزمایش موشک‌های دوربُرد قدر H و F ایران را بازتاب دادند.

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامۀ مرحلۀ نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک‌های دور ‎برد قدر H وF را از ارتفاعات البرز شرقی به سوی اهدافی در جنوب شرق ایران شلیک کردند.
موشک بالستیک قدر F حدود 2000 کیلومتر بُرد و موشک بالستیک قدر H حدود 1700 کیلومتر بُرد دارد. رزمایش موشکی اقتدار ولایت از چند روز گذشته در نقاط مختلف ایران آغاز شده است.
خبرگزاری فرانسه نوشت:
جمهوری اسلامی ایران علیرغم هشدارهای جدید واشینگتن و خطر اعمال تحریم‌های آمریکا، چهارشنبه دو موشک بالستیک دور برد را آزمایش کرد. این اقدام تنها چند هفته پس از اجرای توافق هسته‌ای این کشور انجام شد.
خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به این آزمایش موشکی نوشت:
سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه دو موشک «قدر» را  از شمال این کشور به اهدافی در 1400 کیلومتری جنوب شرقی شلیک کرد. این در حالیست که نزدیک ترین فاصله تل‌آویو و بیت المقدس از ایران 1000 کیلومتر است.
خبرگزاری شین‌هوآ نیز از موفقیت آمیز بودن این آزمایش‌ها خبر داد.
دیلی‌میل با انتشار تصاویری از آزمایش موشکی ایران  نوشت: ایران دو موشک را شلیک کرد که بر روی آن نوشته شده بود «اسرائیل باید نابود شود.» این عمل هنگامی انجام شد که «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود. نوشتن اینگونه عبارات بر موشک‌های ایرانی پیش از این نیز دیده شده است؛ اما اینبار پس از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان این جمله نوشته شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.