با ما همراه باشید

اتاق خبر

سرگردانی برای تهیه پول نو/ شعب بانک‌ها یا چهارراه استانبول انتخاب با مردم است

خبراستان: سرگردانی مردم برای تهیه پول نو در اسفند ماه به یک سریال تکراری تبدیل شده است.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال خرید و فروش اسکناس نو در آستانه شب عید رونق می گیرد و در کنار آن دلالان هم بازار سیاهی به راه می اندازند و قیمت گذاریشان برای پول های تا نخورده می شود دل بخواهی و انحصاری!!!

در این بین بانک مرکزی تمهیداتی می‌اندیشد تا کوک دلالان را ناکوک و بازار سیاه را خاکستری کند؛ توزیع پولهای نو  همان راه چاره بانک مرکزی است که البته به دلیل کم و محدود بودن توزیع آن نیاز بازار را تامین نمی کند و اینجاست که دلالان به کمک می آیند و تنور پول‌های نو در چهارراه استانبول داغ‌تر از بانک‌ها می‌شود.

سالهاست که این سوال مطرح است که این پول‌های نو از کدام مسیر به این چهارراه می‌رسند؛که البته طبق اظهارات فروشندگان اسکناس نو در راسته خیابان فردوسی، هستند افرادی که اسکناس نو را از بانک با قیمت اصلی دریافت می‌کنند تا با قیمتی بیشتر در بازار به اصطلاح سیاه بفروشند.

نکته قابل توجه در این بازار سیاه تفاوت قیمت اسکناس‌های نو به واسطه امضاء و اشکال سایه پول است و حتی امضای رئیس کل سابق یا اسبق هم بر قیمت آن تاثیر گذار است و ریزه کاری‌ها گاه در این بازار به اندازه ای جذاب می شود که کارشناس می خواهد.

در همین خصوص ولی‌الله سیف درباره بازار پول نو در آستانه سال جدید گفته است که هیچ نگرانی برای این موضوع وجود ندارد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های به موقع بانک مرکزی توزیع پول نو در نیمه دوم اسفند ماه آغاز می‌شود و مردم می‌توانند تعویض پول‌های خود را در شعب بانک‌ها بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهند.

امسال هم مثل سالهای قبل منتظر می مانیم تا عملکرد بانک مرکزی را ببینیم ، انتظار برای دیدن آنچه که هر ساله تکرار می شود و سال بعد مسولان با صدای بلندتر از رفع مشکلات می گویند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.