به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شهرستان های استان تهران، عبدالرضا فولادوند در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی استان تهران با اشاره به اینکه شهرستان های استان تهران نسبت به سال گذشته از رشد 22 درصدی در حوزه سوادآموزی برخوردار بوده است اظهاركرد: درحوزه سوادآموزی آنچه که […]
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شهرستان های استان تهران، عبدالرضا فولادوند در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی استان تهران با اشاره به اینکه شهرستان های استان تهران نسبت به سال گذشته از رشد 22 درصدی در حوزه سوادآموزی برخوردار بوده است اظهاركرد: درحوزه سوادآموزی آنچه که بیش از قبل باید مورد توجه قرار گیرد شناسایی اولیای بی سواد دانش آموزان است و در این راستا باید قدم های جدی تری برداشته شود .
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ضمن تاکید بر رتبه چهارم شهرستان های استان تهران در با سواد کردن اولیای بی سواد در سطح کشور تصریح کرد: اگرچه اقدامات ارزنده ای صورت گرفته و قابل تقدیر است اما کافی نیست و باید با شتاب بیشتری در ریشه کن کردن بیسوادی گام برداشت .
وی تشکیل پرونده تحصیلی اولیای دانش آموزان در مدارس را یکی از اقدامات موثر در شناسایی افراد بی سواد دانست و خاطرنشان كرد: باید شرح وظایف همگی سازمان ها در حوزه سواد آموزی به درستی روشن شود و نهادهای مربوط در شناسایی و جذب افراد بی سواد در جامعه به آموزش و پرورش کمک کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: عدم توانایی در شناسایی افراد بی سواد یکی از مهمترین چالش هایی است که با آن روبرو هستیم و اگر بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم قطعا سریعتر به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت .
فولادوند افزود: علاوه بر ریشه کن کردن بی سوادی نباید فراموش کنیم که ارتقای سطح سواد شهروندان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که هر چه جامعه از سطح سواد بالاتری برخوردار باشد قطعا در آن با آسیب های اجتماعی کمتری رو برو هستیم
این مطلب بدون برچسب می باشد.