۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » قرچک
  • شناسه : 4340
  • 20 اکتبر 2015 - 17:38
  • 60 بازدید
  • ارسال توسط :
ضرورت ارتقای سرمایه اجتماعی بانوان در قرچک

ضرورت ارتقای سرمایه اجتماعی بانوان در قرچک

خبر استان : فرماندار شهرستان قرچک گفت: سرمایه اجتماعی بانوان در شهرستان قرچک باید ارتقا یابد و نقش زنان در توسعه منطقه آشکار شود. مسعود مرسل‌پور در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده فرمانداری که با حضور منیر لطیفی مهر مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری، مهین صغیری سرپرست اداره اجتماعی، بانوان شاغل فرمانداری و مسئولان […]

خبر استان : فرماندار شهرستان قرچک گفت: سرمایه اجتماعی بانوان در شهرستان قرچک باید ارتقا یابد و نقش زنان در توسعه منطقه آشکار شود.

مسعود مرسل‌پور در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده فرمانداری که با حضور منیر لطیفی مهر مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری، مهین صغیری سرپرست اداره اجتماعی، بانوان شاغل فرمانداری و مسئولان امور بانوان تمام دستگاه‌های اداری و چند تن از بانوان فعال اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان اظهار داشت: جامعه‌ای که اسلامی و مقید به اصول اسلامی است باید بپذیرد که زنان تشکیل دهنده بخشی از اجتماع هستند و در سرنوشت جامعه نقش جدی دارند.

وی با بیان اینکه اسلام جایگاه خاصی برای زنان قائل شده است، گفت: در حوزه بانوان اقدامات مثمرثمری می‌توان انجام داد تا موجب مشارکت هرچه بیشتر این قشر در فعالیت‌های اجتماع باشد اما این امر منوط به همکاری و همدلی کلیه بانوان فعال شهرستان با یکدیگر است. اگر بانوان حاضر در جلسه به کمک مجموعه فرمانداری نیایند قطعا مسائل این حوزه مهم ابتر خواهد ماند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک همچنین به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی وضعیت زنان و آسیب‌های موجود در میان این قشر، برگزاری کارگروه‌های مختلف، شناسایی توانمندی‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … زنان و توسعه این توانمندی‌ها، تکمیل بانک اطلاعات سازمان‌های مردم نهاد و فعال حوزه زنان و خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، ارتقای سطح سلامت بانوان در شهرستان، تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از جمله اقدامات مهمی است که باید به آن‌ها توجه کرد و در سطح شهرستان پیگیری شوند.

وی همچنین از بانوان فعال شهرستان خواست تا در پی تأسیس مؤسسات دانش بنیان و سازمان‌های مردم نهاد باشند و یادآور شد: همچنین بانوان کارآفرین با همکاری یکدیگر متقاضی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی قرچک شوند که در این زمینه فرمانداری از این موضوع حمایت خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش‌های مهین صغیری سرپرست اداره اجتماعی فرمانداری به منظور پیشبرد اهداف فرهنگی بانوان و خانواده شهرستان قرچک با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

 

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*