۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اتاق خبر » تهران » خبر ویژه » خواندنی ها » ورامین
  • شناسه : 1979
  • 10 ژوئن 2015 - 20:57
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :
امیدها برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در ورامین زنده شد

امیدها برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در ورامین زنده شد

خبر استان : معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: در صورتی که مسئولان ورامین یکی از پارک های شهرستان را برای نمایش آثار دفاع مقدس اختصاص دهند، آمادگی راه اندازی موزه دفاع مقدس را داریم. به گزارش خبرنگار مهر، راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان ورامین همواره […]

خبر استان : معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: در صورتی که مسئولان ورامین یکی از پارک های شهرستان را برای نمایش آثار دفاع مقدس اختصاص دهند، آمادگی راه اندازی موزه دفاع مقدس را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان ورامین همواره یکی از مطالبات مسئولان، خانواده معظم شهدا و جانبازان این منطقه در چند سال اخیر بوده اما همچنان این خواسته به نتیجه نرسیده است.

شهرستان ورامین از سوابق درخشانی در انقلاب اسلامی برخوردار بوده و همین امر سبب شده است تا مسئولان کشوری و لشکری به این شهرستان به عنوان یک منطقه انقلابی بنگرند.

شهرستان ورامین در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی و ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بیش از ۱۴۰۰ شهید گلگون کفن را تقدیم نظام اسلامی کرد و به عنوان یکی از شهرستان های پیشگام در استان تهران معرفی شد.

مطالبه ای که همچنان عملیاتی نشده است

تقدیم بیش از سه هزار جانباز و ده ها آزاده در دوران دفاع مقدس نشان دهنده عمق بصیرت و ولایتمداری مردم این دیار است به طوری که امروز شهدای ۱۵ خرداد و هشت سال دفاع مقدس این خطه به عنوان نگین درخشانی در آسمان ورامین می درخشند.

از شهدای شهرستان ورامین اسناد و آثار زیادی باقی مانده است که بسیاری از این اسناد توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران جمع آوری شده و امروز ایجاد مکانی برای راه اندازی موزه دفاع مقدس امری ضروری به نظر می رسد.

راه اندازی موزه دفاع مقدس خواسته خانواده شهداست

امروز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کم تر از شهادت نیست و راه اندازی موزه دفاع مقدس در ورامین می تواند زمینه گسترش و تعمیق فرهنگ شهادت را در بین جوانان و نوجوانان فراهم آورد.

خبرگزاری مهر در شهریور ماه سال گذشته در گزارشی با عنوان «باغ موزه‌ای که به سرانجام نرسید/ دپوی ادوات نظامی و مستندات شهدای ورامین در سایه عدم جدیت مسئولان» به بررسی مطالبه مسئولان و خانواده شهدا در این زمینه پرداخت.

ورامین بیش از هر زمان دیگری به یک باغ موزه مجهز نیاز دارد

در آن گزارش عده ای از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از به تعویق افتادن راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشتند: شهرستان ورامین بیش از هر زمان دیگری به یک باغ موزه مجهز نیاز دارد اما متأسفانه پس از گذشت چندین سال از موافقت مسئولان کشوری، هنوز این طرح به سرانجام نرسیده و حقیقتا این موضوع جفا در حق شهداست

سرهنگ حسین کاشانی نیز در یازدهم شهریور ماه ۹۳ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس با پیگیری های مکرر و مداوم مسئولان و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران به تصویب رسید و مقرر شد مسئولان ورامین زمینه راه اندازی این باغ موزه را فراهم کنند.

راه اندازی باغ موزه نیازمند زمینی مناسب است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران افزود: در جلسه ای به همین منظور مقرر شد تا شهرداری و شورای شهر زمینی مناسب برای راه اندازی باغ موزه را در اختیار بنیاد حفظ آثار قرار دهند اما هنوز این موضوع به سرانجام نرسیده است.  

                                  

وی ادامه داد: برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس مقداری ادوات نظامی و تجهیزات از مرکز اخذ شده که به دلیل عدم افتتاح باغ موزه، این وسائل در سپاه ورامین دپو شده و از آن استفاده درست نمی شود که این موضوع باعث نگرانی و ناراحتی است.

امید برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس زنده شد

در حالی که بسیاری از مسئولان و خانواده شهدا از راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در ورامین ناامید بودند ظهر امروز سردار عبدالله روشن معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور با سفر به شهرستان ورامین با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به مطالبه مردم و خانواده شهدا برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس در ورامین اظهار داشت: چند سال گذشته بود که پیشنهاد راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس از سوی امام جمعه شهرستان ورامین در دیدار با مسئولان بنیاد حفظ آثار داده شد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امروز نیز مردم شهرستان ورامین انتظار دارند که این باغ موزه در این شهرستان احداث شود تا زمینه گسترش و تعمیق فرهنگ دفاع مقدس و شهید و شهادت فراهم آید.

سردار عبدالله روشن نیز در این دیدار با تجلیل از نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم ورامین همواره در کنار نظام اسلامی قرار داشته و دارند.

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: در صورتی که مسئولان ورامین یکی از پارک های شهرستان را برای نمایش آثار دفاع مقدس اختصاص دهند، آمادگی راه اندازی موزه دفاع مقدس را دارند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*