خبر استان : کمربندی خورین یکی از مسیرهایی است که مشکلات بسیار زیاد جانی و مالی برای مسافران این مسیر ایجاد کرده و اگر به آن رسیدگی نشود ادامه پیدا می کند. معمولا در شهرها برای سهولت در رفت و آمد مسیری را تحت عنوان جاده کمربندی احداث می کنند تا بتوانند از این طریق […]
خبر استان : کمربندی خورین یکی از مسیرهایی است که مشکلات بسیار زیاد جانی و مالی برای مسافران این مسیر ایجاد کرده و اگر به آن رسیدگی نشود ادامه پیدا می کند.
معمولا در شهرها برای سهولت در رفت و آمد مسیری را تحت عنوان جاده کمربندی احداث می کنند تا بتوانند از این طریق هم بار ترافیکی شهر و منطقه پر تراکم مورد نظر را کم کنند تا از این طریق به اهداف مختلف و بسیار متنوعی از جمله کاهش آلودگی هوا، کم شدن زمان سفر، ایمنی بیشتر جان مسافران، کم شدن اصحلاک خودروها و دیگر موارد است.
زمانی که از سمت تهران به سمت ورامین حرکت می کنید، پس از گذراندن میدان پوئینک با تابلو کمربندی خورین روبرو می شوید و مسافرانی که قصد حرکت به سمت روستاهایی مانند خورین، گلستان و اطراف آنها را دارند، با دیدن این تابلو تصور یک کمربندی کامل و بی نقص به ذهنشان می رسد ولی اولین مشکل زمانی خود را نشان می دهد که برای ورود به این کمربندی باید صدها متر جلوتر از مسیر مورد نظر دوربرگردانی را پیدا کرده و دور بزنند تا بتوانند وارد کمربندی خورین شوند.
پس از اینکه دوربرگردان مورد نظر را دور زده و چندصد متر جلوتر می آیند،به گونه ای به ابتدای کمربندی خورین میرسند که در باور آنها نمی گنجد زیرا همچین نوع اتصالی را ندیده اند؛ کمربندی خورین به گونه ای با زاویه به جاده ورامین- تهران متصل شده است که یک طرف آن با گاردریل محصور شده است، از سوی دیگر در وسط ورودی این مسیر چاله ای کنده شده است که ورود به این مسیر را بسیار سخت کرده و احتمال تصادف را بسیار افزایش داده است.
اما اگر راننده های ناشناس بتوانند با صحت و سلامت وارد این مسیر به اصطلاح کمربندی شوند، با دو پیچ خطرناک، بی علامت، بدون روشنایی می شوند که گذشتن از آن با سرعت بالایی که در کمربندی ها مرسوم است،احتمال ایجاد خطرات جبران ناپذیر را بسیار بالا می برد.
از پیچ های خطرناک بدون علامت راهنما و بدون روشنایی در شب که بگذریم، مسیر کمربندی مشکلات مختلفی دارد که از دیگر نمونه های آن می توان به باریک بودن مسیر نام برد که در این خصوص نیز می توان گفت، جاده خورین به میزانی باریک است که عبور دو خودرو سنگین از کنار یکدیگر بدون اینکه یکی از محورهایشان وارد شانه خاکی شود غیر ممکن است و این خود نیز خطرات خود را در پی دارد.
البته این مطلب را نیز باید گفت که مسیر کمربندی که برای تردد خودروهای سنگین نیز می باشد، اگر خودروی سبک نیز از کنار خودروی سنگین بگذرد با مشکلات بالا( خروج یک محور از مسیر آسفالت) دچار می شود.
پس از گذشت همه این مشکلات به تجمع اراذل و اوباش و همچنین معتادان در حواشی این کمربندی می باشد که اگر در تاریکی مطلق این مسیر، خودروهای عبوری با مشکلی مواجه شوند، علاوه بر آن مشکل باید مشکلات مختلف دیگر مانند سرقت و درگیری های مختلف را نیز اضافه کنیم.
اما یکی دیگر از مشکلات این مسیر بدون نور روشنایی داشتن شانه بسیار بسیار خطرناک بدون گارد ریل است، به گونه ای که هیچ خودرویی نمی تواند از مسیر اصلی خارج شود و در حاشیه امن جاده مشکل خود را برطرف کند، البته این خوش بینانه ترین حالت این مسیر است؛ اگر راننده ای در این مسیر به دلایل مختلف منحرف شود، احتمال مرگ راننده و سرنشینان بسیار زیاد است.
مشکل دیگر این مسیر نداشتن آسفالت مناسب و غیر استاندارد به همراه چاله های بسیار خطرناک است به شکلی که اگر خودروهای عبوری متوجه این چاله ها نشوند، پس از افتادن لاستیک خودروها در آن احتمال ترکیده شدن آن بسیار زیاد است و اگر هم چنین نشود مطمئناً خسارت های زیادی به خودرو وارد می کند؛ اگر هم راننده متوجه این چاله ها شود و ترمز کند نیز خطرات دیگری برای خودرو و سرنشینانش برجای خواهد گذاشت.
پس از همه این مشکلات می رسیم به کانال آب که فاضلاب منطقه در آن جمع شده است که آلودگی های بسیار زیادی را برای اهالی منطقه به وجود آورده است؛ کانالی که ساخت و سازهای آن نیز مطمئناً غیر ایمن و استاندارد می باشد که باز هم جای سوال پیش می آید که این به اصطلاح منازل به چه شکلی ساخته شده اند در صورتی که با خالی کردن اولین آجر مامورین پلیس ساختمانی سر می رسند.
ورامین ما نوشت: حال باید دید که مسئولین محترم شهرستان ورامین به چه میزان از این مسیر عبور کرده و از آن اطلاعات دارند که این کمربندی به شکل حاضر شده است؟
چه میزان هزینه برای این مسیر مصرف شده است و این جاده احداث شده است که منت آن بر سر اهالی کم بضاعت این منطقه گذاشته می شود در صورتی که مقام معظم رهبری تاکیدات بسیار زیادی برای رسیدگی به مناطق محروم داشته اند.