مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : مسیر ریلی تهران – ورامین – گرمسار 4 خطه می شود و 2 خط جداگانه مختص قطارهای سریع حومه ای به این مسیر اضافه می گردد . محسن پورسعید آقایی درباره توسعه قطارهای حومه ای گفت: قطارهای حومه ای به عنوان استراتژی جدید در دستور کار […]
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : مسیر ریلی تهران – ورامین – گرمسار 4 خطه می شود و 2 خط جداگانه مختص قطارهای سریع حومه ای به این مسیر اضافه می گردد .
محسن پورسعید آقایی درباره توسعه قطارهای حومه ای گفت: قطارهای حومه ای به عنوان استراتژی جدید در دستور کار راه آهن است و پیش از این طرح های حمل و نقل بلند مسافت را در کشور اجرا می کردیم و قطار حومه ای مغفول مانده است.
وی ادامه داد: از سال گذشته به دستور وزیر راه و شهر سازی این نوع حمل و نقل دنبال می شود و تاکنون مسیرهای ریلی متفاوتی ایجاد شده است و در مجموع 22 مسیر حومه ا ی را در استانهای مختلف راه اندازی کردیم و امسال 5.2 میلیون مسافر را می توانیم جابجا کنیم.
پورسعید آقایی تصریح کرد : کارهای حومه ای زیادی را انجام دادیم که امیدوارم با امکانات وجود کارها را پیش ببریم.
وی ادامه داد: در مسیر ریلی کرج- تهران دو خط کامل بهره برداری می شود و خط سوم در حال احداث است که تا بهار سال آینده ساخته می شود. زیرسازی خط ریلی چهارم صورت گرفته و تا آخر سال آینده مجموعه مسیر ریلی کرج 4 خطه خواهد شد که 2 خط مختص قطارهای حومه ای و دو خط مختص قطارهای بلند مسیر است.