زیرگذر جایگزین پل پانزده خرداد ورامین یکی از پروژههای بزرگی بود که برای راه اندازی مترو تهران- پیشوا باید راه اندازی میشد که سیر مراحل ساخت این زیرگذر مراحل پر فراض و نشیبی را گذراند. این زیرگذر […] به نقل از ورامین ما: زیرگذر جایگزین پل پانزده خرداد ورامین یکی از پروژههای بزرگی بود که […]
به نقل از ورامین ما: زیرگذر جایگزین پل پانزده خرداد ورامین یکی از پروژههای بزرگی بود که برای راه اندازی مترو تهران- پیشوا باید راه اندازی میشد که سیر مراحل ساخت این زیرگذر مراحل پر فراض و نشیبی را گذراند.
این زیرگذر قرار بود که در فروردین ماه سال جاری به طور رسمی بازنمایی شود ولی به علل مختلف این امر پژوهشگر نشده و با نزدیک شدن به ایام انتخابات رئیس جمهوری، مسئولان دولتی تمام کوشش خود را کردند تا به هر شکل محتمل این پروژه را بازنمایی کنند.
به سبب مشکلات بسیار فراوان موجود بر سر راه این پروژه در آن زمان، مسئولان شهری اذن بازنمایی آن را ندادند ولی بخاطر بار ترافیکی بسیار فراوان به وجود آمده و علاوه بر این ناخشنودی بسیار فراوان مردم، این زیرگذر راه اندازی گردید.
این راه اندازی زیرگذر در حالی بود که مراحل عمرانی ساخت این زیرگذر به اتمام نرسیده بود و بعد از راه اندازی کسانی که از این زیرگذر رفت و آمد می کردند داربستهای انتصاب شده در اطراف و وسط زیرگذر بهمراه کارگرانی که مشغول فعالیت بودند را رویت می کردند.
پس از گذشت هفتهها و ماهها، ساخت دیواره دو طرف زیرگذر به اتمام دست یافته و داربستها تألیف گردید ولی همچنان می بینیم که فعالیتهای عمرانی ستونهای وسط زیرگذر به اتمام نرسیده هست.
در حال حاضر و بعد از گذشت ماهها از زمان بازنمایی این زیرگذر، عابرین پیادهای که قصد گذر از این زیرگذر را دارند در ابتدا باید شهادتین را گفته و پس از ان اقدام به گذر از این زیرگذر کنند.
در زیرگذر پانزده خرداد که در حال حاضر دو و نیم لاین برای رفت و آمد خودروها دارد، هیچ مسیری برای رفت و آمد عابرین پیاده مدنظر داشته نشده هست و از آنجایی که خطوط ریل راه آهن از روی این زیرگذر گذر کرده هست، رفت و آمد عابرین پیاده به ویژه اشخاص سالمند و خردسال از روی ریلهای راه آهن خود خطرهای بسیار بسیاری دارد.
لازم به ذکر هست که مسیری شبیه به پیاده رو در زیرگذر تعبیه شده هست که عرض آن حدود ۳۰ سانتیمتر بوده و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز در میان آن انتصاب شده هست که جلوی رفت و آمد از این مسیر شبیه پیاده رو را گرفته هست.
در حال حاضر برداشتن تابلوهای راهنمایی و رانندگی و یا انتصاب پل عابر پیاده بر روی ریل راه آهن با پلههای برقی که رفت و آمد را برای سالمندان سهل و ساده کند میتواند جان عابرین پیاده در این مسیر را محافظت کرده و از ایجاد تصادفات جرحی جلوگیری کند.