با ما همراه باشید

اتاق خبر

امسال جشنواره فیلم فجر پربار خواهد بود

خبراستان: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تدابیر و مجموعه اقدامات در نظر گرفته شده، پیش بینی ما این است که پربارترین و باشکوهترین دوره جشنواره فیلم فجر امسال رقم خواهد خورد.

حسین نوش آبادی روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تدابیرخوبی برای ارائه فیلم های جشنواره اندیشیده شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سینماهای متعددی در نظر گرفته که مردم با کمبود سالن سینما مواجه نشوند.
وی اظهارکرد: علاوه بر 30 سینمایی که در تهران فیلم های جشنواره را عرضه و نمایش می دهند، همزمان فیلم های جشنواره در بسیاری از استان های کشور نمایش داده خواهند شد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برای اولین بار کاخ مردمی جشنواره با حضور مردم در کنار تهیه کنندگان، تولیدکنندگان و فیلمسازان قرار داده شده است، گفت: بر این باوریم که این اقدام می تواند ارتباط مردم را با هنرمندان تقویت کند.
نوش آبادی خاطرنشان کرد: بخش رسانه ای این دوره جشنواره نیزمانند دوره های قبلی در تالار برج میلاد در نظر گرفته شده است.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال برای جشنواره فیلم فجر 94برنامه های ویژه ای را تدارک دیده ایم، ابراز امیدواری کرد که این دوره از جشنواره موجب رضایت مخاطبان را جلب کند.
نوش آبادی همچنین با یادآوری اینکه برگزاری بخش بین المللی جشنواره نیز به اردیبهشت ماه 95 موکول شده است، گفت: براساس تشخیص مسئولان ذیربط بخش ملی جشنواره را منفک کرده اند تا در دهه مبارک فجر شاهد ارائه فیلم های داخلی و ملی خودمان باشیم.
به گفته نوش آبادی در بخش بین الملل جشنواره نیز شاهد اکران فیلم های خارجی و بین المللی خواهیم بود که بر سیاست ها و معیارهای فرهنگی جمهوری اسلامی تهیه شده باشند.

** جشنواره فیلم فجر با حضور 289 اثر
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دربخش دیگری از این گفت وگو خاطرنشان کرد: برای سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال 27 سالن در 14 سینما در 8 هزار و 434 صندلی در نظر گرفته شده است.
نوش آبادی با تشریح آثار سینمایی رسیده به این دوره جشنواره فیلم گفت: در بخش نگاه نو (فیلم اولی ها) 34 اثر ثبت نام کردند که در نهایت 11 اثر انتخاب شدند و دربخش سودای سیمرغ 66 فیلم که درنهایت 22 اثر توسط هیات داوران برای حضور در جشنواره انتخاب شدند.
نوش آبادی همچنین فیلم های انیمیشن را 7 اثر و بخش مستند را از 85 اثر رسیده که 76 اثر بازبینی و مورد سنجش قرار گرفته که در مورد آنها در هفته جاری اطلاع رسانی خواهد شد.
به گفته وی، در بخش هنر و تجربه نیز 74 اثر حضور یافته اند.
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: آغاز جشنواره و مراسم افتتاحیه 12 بهمن در تالار وحدت و افتتاحیه 22 بهمن در برج میلاد خواهد بود.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه 94 به دبیری محمد حیدری در برج میلاد تهران برگزار می شود.

منبع: ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.