با ما همراه باشید

اتاق خبر

متروی پاکدشت متولی مشخصی ندارد/ هزینه ۹۴۰ میلیون دلاری مترو

خبراستان: نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که پروژه متروی پاکدشت ۹۴۰ میلیون دلار هزینه دارد، گفت: متروی پاکدشت متولی مشخصی ندارد.

ظهر سه شنبه فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: شهرستان پاکدشت به دلیل همجواری با پایتخت و برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب، با پدیده مهاجرپذیری مواجه است و این امر ضرورت گسترش امکانات زیرساختی را متذکر می شود.

وی افزود: گسترش و توسعه حمل و نقل یکی از مطالباتی است که طی سال های اخیر از سوی مردم مطرح و توسط مسئولان پیگیری شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: پروژه متروی تهران-پاکدشت از جمله مطالباتی است که از سوی مردم شهرستان مطرح شده اما متأسفانه این پروژه متولی مشخصی ندارد.

بشیری اضافه کرد: نبود متولی مشخص برای احداث پروژه مترو سبب شده، تا این پروژه مهم و زیربنایی به تأخیر افتاده و خواسته مردم محقق نشود.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح متروی پاکدشت در دولت گذشته کلید خورد و حتی قدم ها و رایزنی هایی نیز برای تسریع در نظر گرفته شد.

وی متذکر شد: برای انجام این پروژه، حتی با شرکت چینی نیز مذاکراتی انجام گرفت اما متأسفانه در پیگیری های انجام شده، پروژه به وزارت کشور و یا وزارت راه ارجاع داده می شد.

بشیری ادامه داد: امروز حجم زیادی از مردم منطقه در مسیر تهران به پاکدشت و بالعکس تردد می کنند و همین امر ضرورت مشخص شدن متولی پروژه مترو را متذکر می شود.

وی به برآورد هزینه ۹۴۰ میلیون دلاری متروی پاکدشت اشاره کرد و یادآور شد: بودجه ساخت مترو با تضمین بازپرداخت از درآمدهای داخلی این شهرها و دولت تأمین می‌شود و با اتصال خطوط هشت‌گانه مترو به خطوط شهرهای اقماری، وضعیت بسیار مناسبی برای شبكه حمل و نقل عمومی تهران فراهم می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.