با ما همراه باشید

اتاق خبر

برخی رسانه ها برای مسئولان فرهنگی حاشیه سازی می کنند

خبر استان : سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به برجسته کردن غیر واقعی بخشی از سخنان وزیر ارشاد در بندرعباس، تصریح کرد: برخی رسانه ها به دنبال حاشیه سازی و تضعیف مسئولان فرهنگی کشور هستند.

حسین نوش آبادی  با اشاره به سخنرانی علی جنتی در دیدار با هنرمندان و چهره های فرهنگی،هنری و سیاسی استان هرمزگان گفت:متاسفانه برخی رسانه ها، سایت های خبری داخلی و خارجی و نشریات قصد دارند از صحبت های مسئولان حوزه فرهنگی حاشیه سازی کنند.
معاون حقوقی ، پارلمانی و امور استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال اظهار داشت: وزیر ارشاد در این سخنرانی آسیب های اجتماعی حوزه فرهنگی را مورد نقد و تحلیل قرار داده و بر نقش شورای فرهنگ عمومی کشور که جایگاه ویژه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ترویج فرهنگ عمومی استانها دارد تاکید داشت.
وی افزود: هر استانی شورای فرهنگ عمومی داشته و ائمه جمعه و استانداران، مقامات و مسئولان فرهنگی از اعضای این شورا هستند و در همین راستا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرده این شوراها برای ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و از مطالبات به حق ایشان است بیشتر نقش خودشان را ایفا کنند.
وی ادامه داد همچنین این شوراها با آسیب هایی که در حوزه فرهنگی اجتماعی و اخلاقی در جامعه وجود دارد برخورد و در مقابله با برخی ناهنجارهای فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی تلاش بیشتری کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: نظر آقای جنتی در این سخنرانی این بود که از ابزارهای فرهنگی و هنری از جمله رسانه ها، سینما، هنرهای نمایشی، تجسمی، کتاب و همه عناصر و امکانات برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی
استفاده شود.
به گفته نوش آبادی دشمنان ما امروز با استفاده از هرگونه ابزاری درصدد ایجاد شکاف اخلاقی و فرهنگی هستند تا جامعه را به سقوط بکشانند.
معاون حقوقی وزیر ارشاد در عین حال گفت: آقای جنتی از جمله وزرایی است که با توجه به تجربه کاری و فعالیت در بخش ها و حوزه های اجرایی و فرهنگی، مسائل فرهنگی اجتماعی را به خوبی نقد و تحلیل و بررسی و همواره سعی می کند واقع بینانه مسائل را مطرح تا برای آنها چاره اندیشی شود.
نوش آبادی همچنین گفت: در واقع صحبت های آقای جنتی یکی از نگرانی هایی است که امروز در جامعه به شکل چالش های فرهنگی و اخلاقی وجود دارد.

منبع : ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.