با ما همراه باشید

اتاق خبر

فتنه ۸۸ هزینه های زیادی به انقلاب تحمیل کرد/حماسه ۹ دی همواره باید در ذهن مردم باقی بماند

خبراستان : نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به گروه‌های تروریستی در منطقه دل خوش کرده است، گفت: امروز خاندان آل سعود به رفاقت و همکاری با رژیم صهیونیستی افتخار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا باهنر در مراسم دومین سالروز درگذشت استاد علی‌اکبر پرورش، با بیان اینکه وحدت چیزی است که امروز جزو مبرم‌ترین نیازها و وظایف ما به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: باید دست به دست هم بدهیم و وحدت جامعه بزرگ اسلامی را قوت و اقتدار بیشتر ببخشیم تا از آنچه که دشمنان امروز برای امت اسلامی ایجاد کرده‌‍اند نجات پیدا کنیم.

وی افزود: انشاءالله در سال‌های آینده در حالی به استقبال گرامیداشت هفته وحدت برویم که دچار تکفیری‌ها، داعشی‌ها و زباله‌هایی که به نام دفاع از دین خون‌ریزی کرده و فتنه به پا می‌کنند؛ یاد و نامی نباشد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام عزت عجیبی در دنیا کسب کرد، گفت: اسلام بعد از 14 قرن به شدت و سرعت در افکار عمومی مردم جهان، عزیز، عزتمند و الگو شده و امید بسیاری از مردم این بوده و هست که بتوانند در سایه اسلام زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد و پیشروی اسلام در اذهان عمومی و اسلام ناب آنچنان زیاد بود که دشمن را علاوه بر توطئه‌های قبلی به یک توطئه جدید وادار کرد، افزود: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد تحلیل‌گران غرب می‌گفتند که زلزله‌ای اتفاق افتاده که پس لرزه‌های آن به سرعت قلوب مسلمانان و بعد قلوب سایر جهانیان را فتح می‌کند.

باهنر تصریح کرد: بر این اساس دشمنان توطئه‌هایی که از تجربه خود داشتند به‌کار بردند تا انقلاب اسلامی را منکوب و منزوی کنند و نهایتا خواب از بین بردن نظام جمهوری اسلامی را می‌دیدند، همه راه‌ها را برای این امر به‌کار بردند و جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی، فتنه‌های گوناگنون، درگیری‌های داخلی و گروه و گروهک‌های داخلی در ابتدای انقلاب تلاش کردند تا این انفلاب را وادار به سکوت کرده و تسلیم کنند.

وی با بیان اینکه براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، دشمن به‌دنبال این است که چیزی به نام نظام اسلامی باقی نماند، خاطرنشان کرد: به‌رغم همه این تلاش‌ها روز به روز بر جلالت و عزت نظام اسلامی افزوده شد و در سال‌های اخیر نسیمی از انقلاب اسلامی نیز به کشورهای منطقه رفت.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به‌دنبال وزش نسیم انقلاب دیدیم که در مدت کوتاهی بعد از 2 سال چند حکومت مختلف دست‌نشانده و استعمار شده توسط استکبار جهانی فرو ریخت و حکومت‌ها و دیکتاتورهایی از قدرت به‌زیر کشیده شدند. این تنها نتیجه یک رایحه نرم و خوش بویی از انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه امروز از الگوهای انقلاب اسلامی در جهان نمونه‌برداری شده است، گفت: در سال 58 امام راحل فرمان تشکیل بسیج را دادند و امروز نمونه‌ای از بسیج در بسیاری از کشورهای اسلامی تشکیل شده و آنان از عزت و میهن خویش دفاع می‌کنند.

باهنر با بیان اینکه امروز دشمن از خوش‌نامی و جذابیت اسلام و معارف اسلامی در هراس است، تصریح کرد: ایجاد داعش برای دلزدگی در افکار عمومی مردم جهان نسبت به اسلام صورت گرفته اما پدید آورندگان گروه‌های تروریستی از اینکه تروریست‌ها زمانی به سراغ خودشان می‌آیند غافل بودند.

وی افزود: اشغال افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروریست‌ها بود و امروز این گروه‌های تروریستی به گروه‌های مختلف و گسترده‌ای در کشورهای جهان گسترش یافته‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز خاندان آل‌سعود به رفاقت و همکاری با رژیم صهیونیستی افتخار می‌کنند، گفت: از طرف دیگر رژیم صهیونیستی به گروه‌های تروریستی در منطقه دل خوش کرده است.

باهنر خاطرنشان کرد: همه به خوبی می‌دانند که رفتار داعش هیچ ارتباطی با معارف دین اسلام ندارد و جوانان غیرتمند سوریه، عراق و حزب الله تلاش می‌کنند تا این غده بدتر از صهیونیست‌ها را از چهره جهان پاک کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمانی‌که امام خمینی (ره) تلاش‌های خود را برای برپایی اسلام ناب علنی کرد، همواره توطئه و خون‌ریزی از سوی دشمنان اسلام صورت گرفته است، گفت: در تمام این دوران‌ها در یک طرف، امام خمینی (ره) با اخلاص و شجاعت و آگاهی عمیق به مبانی اسلامی در مقابل همه توطئه‌ها ایستادگی کرده است.

نایب رئیس مجلس  شورای اسلامی گفت: امام خمینی (ره) در پاسخ به ماموران ساواک که از ایشان پرسیده بودند که «قصد داری حکومت اسلامی برپا کنی پس سربازانت کجا هستند» گفته بود سربازان من در گهواره‌ها هستند، کسانی همچون استاد پرورش از این سخن امام خمینی(ره) متوجه شدند که باید نسل انقلاب را پرورش دهند، این نسل باید با اسلام ناب آشنا شود.

وی تصریح کرد: استاد پرورش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با مبارزه با یکی از فرقه‌های ضاله تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از انحراف اسلام انجام داد. استاد پرورش از کسانی بود که همانند شهدای دشت کربلا علاوه بر دوست و دشمن شناسی، زمان شناس هم بودند. او در آن زمان فاصله انجمن حجتیه با اسلام ناب را درک کرد و به مبارزه با انحراف پرداخت و یک معلم آگاه، بصیر و مبارز بود.

باهنر با اشاره به حضور استاد پرورش در سمت‌های مختلف در دوران انقلاب اسلامی گفت: صحبت‌های استاد پرورش همیشه جذاب، عمیق، پر محتوا و با طراوت بود، او در زیر و بم‌های انقلاب مراقب بود و در همه پست‌ها روحیه انقلابی و خدمت‌گذاری خود را تغییر نداد چراکه باور داشت عالم محضر خداست.

وی با اشاره به سالروز حماسه 9 دی بیان کرد: در سال 88 سران فتنه، فتنه‌ای را ایجاد کردند که هزینه‌های زیادی را بر انقلاب وارد کرد چراکه تصمیم گرفته‌ بودند جمهوریت و اسلامیت را از بین ببرند.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی رود خروشانی بود که روزهای ابتدایی انقلاب را یادآوری می‌کرد، در آن زمان خیلی از افراد از سران فتنه اظهار برائت کردند، امروز برخی می‌گویند که چرا می‌خواهید فتنه 88 فراموش نشود، در پاسخ باید گفت که حماسه 9 دی همواره باید در ذهن مردم بماند چرا که انقلاب این مسائل را تجربه کرده و نباید اینگونه اتفاقات بار دیگر تکرار شود.

به گزارش تسنیم، در مراسم دومین سالروز درگذشت استاد علی اکبر پرورش از سلسله کتاب‌هایی با عنوان یاور صدیق انقلاب به همت اداره‌کل اطلاعات استان اصفهان پیرامون زندگی سیاسی استاد پرورش رونمایی شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.