با ما همراه باشید

پاکدشت

رخداد انقلابی عظیم در عرصه کشاورزی پاکدشت

خبر استان : نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش ظرفیت آب کشاورزی شهرستان انقلابی عظیم در عرصه کشاورزی رخ خواهد داد.

فرهاد بشیری پیش از ظهر در جمع خبرنگاران شهرستان پاکدشت اظهار داشت: زمین‌های حاصلخیز و مرغوب شهرستان پاکدشت که نقش مهمی در تولید محصولات کشاورزی استان تهران ایفا می‌کند، با افزایش ظرفیت آب کشاورزی از طریق کانال آبی که از وسط شهرستان می‌گذرد زرخیزتر می‌شود.

وی با عنوان این مطلب گفت: از ماه‌های قبل تاکنون جلسات متعددی با مسئولان امور آب کشور داشته‌ایم تا علاوه بر خط اول انتقال آب تهران به پاکدشت، خط دوم آن نیز راه‌اندازی شود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی به حضور وزیر نیرو طی ماه‌های گذشته در پاکدشت اشاره کرد و افزود: قرار بود دریچه‌هایی به کانال قدیمی که از وسط شهر پاکدشت عبور می‌کند اضافه شود تا از آب آن برای آبیاری مزارع بهره‌برداری شود که این مهم اکنون قرار است در سه نقطه شهرستان اجرایی شود و هفت روستای پاکدشت از ظرفیت حجم خوب این کانال بهره‌مند شوند.

بشیری به نشست اخیر خود با مسئولان امور استانی و سایر مسئولان فرادستی امور آب کشور اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر بحث های کارشناسی این پروژه مبنی برای استفاده از پمپ یا دریچه در حال اجرا است و با نهایی شدن آن مسلماً انقلابی عظیم در بخش کشاورزی رخ خواهد داد و میزان دبی آب تقویت خواهد شد و لبخند رضایت بر لبان کشاورزان زحمتکش نقش خواهد بست.

وی با ابراز این‌که خوشبختانه امسال شروع فصل پاییز با بارش‌های خوبی همراه بوده و که این نوید سال پر بارشی را می‌دهد، اظهار کرد: اگر تمام مشکلات و مسائل مربوط به تولید کشاورزی را در در یک کفه ترازو و مشکلات و مسائل مربوط به آب را در طرف دیگر قرار دهیم مشکلات مربوط به آب سنگین‌تر خواهد بود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی با 92 درصد بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مصرف کننده آب در کشور به شمار می‌رود. بیش از 80 درصد اتلاف منابع آب به دلیل عدم استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته آبیاری در این بخش به هدر می‌رود بنابراین باید با آموزش کشاورزان و ارائه تسهیلات به آن‌ها الگوی مصرف آب در کشاورزی را اصلاح و شیب آن را از روش‌های سنتی به روش‌های مدرن سوق داد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.