با ما همراه باشید

اتاق خبر

پروژه مترو ورامین باید هرچه سریعتر اجرایی شود

خبر استان : پروژه متروی ورامین، پیشوا و قرچک به تهران یکی از نیازهای ضروری و مهم مردم این مناطق بوده که می تواند درهای توسعه و پیشرفت را به این شهرستان ها باز کرده و بسیاری از مشکلات موجود را حل کند.

در این میان برخی از مشکلات رخ داده در چند ماه گذشته سبب شد تا پروژه مترو با کندی پیش رفته و حتی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در نامه ای به رییس جمهور و از طریق مراجع قانونی برای بازپس گیری این پروژه از شرکت مترو تلاش کند.

مسئولان شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک ضمن انتقاد شدید از تلاش های شرکت راه آهن برای تغییر در روند پروژه متروی ورامین اعلام داشتند که مردم این مناطق سالها درخواست آمدن مترو به شهرشان را از مسئولان بلندپایه کشور طلب کردند و به هیچ عنوان با ایجاد راه آهن شهری موافق نیستند.

از طرف دیگر برخی اختلافات ایجاد شده در شهرستان ورامین، سبب شد تا شرکت راه آهن در پیگیری موضع خود مصمم تر شود اما با جلسه همدلی که در بیت امام جمعه ورامین برگزار شد، همه مسئولان شهرستان ورامین تصمیم گرفتند که در کنار یکدیگر برای اجرا شدن هر چه سریعتر پروژه مترو توسط شرکت مترو تلاش کرده و همزمان خواستار خارج شدن راه آهن از داخل شهر ورامین شوند.

به گزارش مهر، حال مسئولان شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در نامه مهمی به رییس جمهور، خواستار دستور صریح و قاطع وی مبنی بر اجرای هر چه سریعتر پروژه مترو توسط شرکت متروی تهران شدند.

این نامه توسط سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران تقدیم شد و حال همه منتظر دستور قاطع و صریح دکتر روحانی در این باره هستند.

سید حسین نقوی حسینی در این زمینه با اشاره به ارسال نامه مسئولان شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک برای اجرایی شدن هر چه سریعتر پروژه مترو اظهار داشت: امروز همه مسئولان در کنار یکدیگر بر ضرورت اجرایی شدن مترو برای کاهش مشکلات این منطقه تأکید دارند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: در نامه مسئولان که به امضای ائمه جمعه ورامین، قرچک، پیشوا، خیرآباد و جوادآباد، فرمانداران و روسای شورای شهر ورامین، پیشوا و قرچک، جواد آباد و نماینده مجلس رسیده بر ضرورت دستور قاطع رییس جمهور بر اجرای این پروژه توسط شرکت مترو تأکید شده است.

حدود ۵۰ درصد زیرساخت مترو انجام شده است

وی ادامه داد: در بخشی از این نامه تأکید شده که پروژه راه آهن شهری تهران به قرچک، ورامین و پیشوا مصوب هیئت محترم دولت در سال ۱۳۸۵، پس از تغییر و تحولات در راستای مطالبه و درخواست به حق مردم به شرکت مترو واگذار شده و با تصویب مجدد هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی، دستگاه اجرایی آن از راه آهن به شرکت مترو تغییر کرد و با اختصاص یکصد و پنجاه میلیارد تومان از سوی دولت، احداث آن با سرعت آغاز شد به طوری که هم اکنون در حدود ۵۰ درصد زیر ساخت مترو انجام شده است.

نقوی اضافه کرد: در بخش دیگری از این نامه ذکر شده که اکنون زمزمه هایی به گوش می رسد که راه آهن با ایجاد موانع در پی توقف اجرای مترو و تبدیل آن به راه آهن شهری بوده و در نتیجه در بین مردم شائبه ایجاد کرده که دولت یازدهم می خواهد مترو را به راه آهن تبدیل کند به همین خاطر با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت آن برای مردم، دستور صریح و قاطع فرمایید تا پروژه با ماهیت مترو و توسط شرکت مترو تهران اجرا شود تا مطالبه به حق مردم دیار ۱۵ خرداد محقق گردد.

راه آهن شهر تاریخی ورامین را به دو بخش تبدیل کرده است

نقوی همچنین یادآور شد: از طرف دیگر مسئولان ورامین با ارسال نامه ای با امضای امامان جمعه ورامین و خیرآباد، فرماندار، نماینده مجلس،رییس شورای شهرستان و شهر ورامین به رییس جمهور  خواستار انتقال راه آهن از داخل به خارج شهر ورامین شدند.

وی متذکر شد: در بخشی از این نامه آمده که راه آهن جمهوری اسلامی ایران با دو خط ریلی، شهر تاریخی ورامین را به دو بخش تبدیل کرده و تعادل شهری را به لحاظ آمایش سرزمینی، خدمت رسانی، اجرای پروژه های شهری، امنیت شهروندان، امنیت منازل مسکونی حاشیه دو طرف راه آهن و تردد شهری به خطر انداخته و به همین خاطر شورای شهر ورامین در طرح جامع و تفصیلی خود، انتقال راه آهن به خارج از شهر را به تصویب رسانده است.

این مسئول گفت: از آنجایی که انتقال راه آهن از داخل به خارج شهر ورامین از مطالبات جدی مردم این شهرستان بوده و در طرح تفصیلی مصوب شورای شهر به تصویب رسیده باید مسئولان انتقال راه آهن از داخل به خارج شهر ورامین را به عنوان یک پروژه ملی مورد مطالعه و به تصویب هیئت دولت برسد تا مردم ورامین از یک مشکل تاریخی نجات یابند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.