با ما همراه باشید

اتاق خبر

امور اجرایی جشنواره شعر طراوت در دستور کار قرار گرفت

خبر استان  : کمیته های تخصصی جشنواره شعر طراوت با حضور در منزل اکبر بختیاری یکی از پیشکسوتان عرصه شعر و ادب شهرستان ورامین ، به پیرامون امور اجرایی جشنواره مذکور پرداختند .

منوچهر سوری دبیر علمی جشنواره در این نشست صمیمی ابتدا با ابراز خرسندی از روند مطلوب جشنواره اظهار داشت : بعد از ارایه فراخوان ، ارسال آثار توسط شاعران وعلاقه مندان در دستور کار قرار گرفت که شاهد استقبال خوبی در این زمینه بوده ایم .

این پیشکسوت شعر کشور افزود : حال با توجه به همت والای اهالی شعر ورامین و حمایت اداره ورزش و جوانان این منطقه مشاهده میشود که از تمام اقسا نقاط کشور در این جشنواره شرکت نموده اند که خود جای خرسندی از این موضوع را دارد .

وی گفت : در ابتدا مقرر شده بود جشنواره در سطح استان تهران برپا شود ، ولی استقبال شاعران کشور منجر به تصمیم جدی در خصوص کشوری اعلام کردن این جشنواره از سوی هیات علمی بود که در پایان و طی نشست فوق العاده مقرر شد آثار کشوری نیز پذیرفته شود .

سوری عنوان داشت : براین اساس و بر حسب احترام در نظر گرفتیم به دیدار استاد بختیاری که از چهره های نام آشنای منطقه است رفته و قبل از اختتامیه از وی کسب اجازه نماییم .

هنرمند ورامینی ادامه داد : پیگیری و همت والای اداره ورزش ورامین منجر گردیده تا روحی تازه در کالبد شعر ورامین و حتی کشور دمیده شود و این خود نوید روزهای خوش برای آینده این هنر ارزنده را دارد .

دبیر اجرایی جشنواره در ادامه این نشست گفت : حال به همت اهالی شعر و هنر ورامین و حمایت های بی دریغ رییس اداره ، در نظر گرفتیم در بخش فرهنگی ، فراخوان جشنواره شعر را در دستور کار قرار دهیم که حال این امر منجر به فعالیت گسترده در خصوص برگزاری اختتامیه بزرگترین جشنواره شعری در منطقه شده است .

علیرضا فرجی افزود : تمامی استانهای کشور در این جشنواره به ارسال آثار مبادرت ورزیده اند که این خود جای بسی خوشحالیست که یک اداره ورزش با برنامه ریزی مناسب توانسته تا این حد در عرصه شعر و ادب تاثیرگذار باشد .

وی اظهار داشت : تاکنون ۵۵۰ اثر از سوی ۱۴۰ نفر ارسال شده است که این رقم قطع به یقین بیشتر خواهد شد .

معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین ادامه داد : اگر تلاش و همت والای شاعران شهرستانهای ورامین ، پیشوا و قرچک نبود هیچ گاه به این موفقیت چشم گیر دست پیدا نمی کردیم و شاهد حضور شاعران در این عرصه نبودیم .

دبیر اجرایی جشنواره گفت : ۲۸ خردادماه روز پایانی جشنواره خواهد بود که با حضور تمامی افرادی که ارسال آثار داشته اند به نفرات برگزیده لوح سپاس و جوایز ارزنده ای اهدا می گردد .

در ادامه و بعد از ضیافت شام که به میزبانی استاد بختیاری برگزار شد ، شاعران به سرودن اشعار خود پرداخته و هنرنمایی کردند .

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.