با ما همراه باشید

اتاق خبر

خداحافظی با «زمین و خانه» قولنامه‌ای

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اجرا طرح حدنگاری در اراضی ملی، کشاوری و منابع طبیعی گفت: تاکنون برای ۱۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی معادل ۹۸ درصد سند صادر شده است.

حسن بابایی از آغاز ‌طرح تثبیت و حدنگاری زمین‌های کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی تلاش می‌شود تا پایان سال ۳۰ درصد از زمین‌های کشاورزی دارای سند ثبتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۰ درصد از زمین‌های کشاورزی دارای سند هستند خاطر نشان کرد: از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور تاکنون برای ۱.۸ میلیون هکتار معادل ۱۰ درصد سند صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مساحت عرصه‌های ملی را ۱۳۷ میلیون هکتار دانست و خاطر نشان کرد: از مساحت ۱۶۴  میلیون هکتار اراضی کشور ،۱۳۷ میلیون هکتار آن عرصه‌های ملی است.

وی ادامه داد: تاکنون برای ۱۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی معادل ۹۸ درصد سند صادر شده است.

بابایی ، صدور سند برای اراضی کشاورزی را تقاضا محور دانست و بیان کرد: کشاورزان برای سنددار کردن اراضی خود باید اسناد و مدارک لازم را ارائه کنند.

رئیس‌ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای اجرا طرح حدنگار تخصیص یافته است تصریح کرد: در این زمینه اعتبارات لازم برای صدور سند پرداخت شده که با اقدامی جهشی این تکلیف قانونی باید تا سال ۱۳۹۸ به پایان می‌رسید.

بابایی کمک به کاهش ورود پرونده‌ها، دستگاه نظارتی و جهاد کشاورزی را از کارکردهای مهم طرح حدنگاری دانست و خاطر نشان کرد: صدور سند و اجرا طرح کاداستر برای اراضی شهری و منابع طبیعی یک اولویت و در سند تحول و سیاست کلی قوه قضاییه مورد تأکید است.

وی افزود: اکنون تبدیل اسناد ثبتی دفترچه‌ای به تک برگ در خصوص املاک و اراضی کشاورزی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد است به نحوی که کارکنان در واحدهای ثبتی در کمتر از یک تا ۲ هفته در این خصوص اقدام می‌کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.