اتاق خبر

قدم بزرگ برای ساخت متاورس آینده | اپل، غایب بزرگ

ده‌ها شرکت و نهاد بزرگ حوزه فناوری از جمله متا، مایکروسافت، سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، ادوبی و غیره که در حوزه متاوس با هم رقابت دارند، انجمنی برای هماهنگی فعالیت‌های‌شان و توسعه استانداردهای صنعتی تشکیل دادند.

به‌گزارش خبر استان به‌نقل از متاورس، این گروه در بیانیه آغاز به‌کار خود اعلام کرد شرکت‌کنندگان در انجمن استانداردهای متاورس شامل بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این فضا، از سازندگان تراشه گرفته تا شرکت‌های بازی، و همچنین نهادهای تعیین‌کننده استاندارد مانند کنسرسیوم جهانی وب (W3C) هستند.

نبودن نام شرکت اپل در لیست شرکت‌کنندگان از جمله موضوعات مورد توجه رسانه‌ها بوده است. هر چند اپل هنوز به‌صورت جدی به‌حوزه متاورس ورود نکرده، اما اخبار غیررسمی مربوط به ساخت هدست واقعیت ترکیبی این شرکت که قرار است در آینده وارد بازار شود نشان از عزم اپل برای توسعه فعالیت‌های متاورسی است.

معرفی چنین دستگاهی اپل را در رقابت مستقیم با شرکت متا (فیس‌بوک سابق) قرار می‌دهد که آینده خود را بر روی رشد متاورس برنامه‌ریزی کرده و سرمایه‌گذاری زیادی روی سخت‌افزار انجام داده است.

اپل در گذشته در ایجاد استانداردهای وب مانند HTML5 مشارکت داشته است. اپل همچنین برای محتوای سه‌بعدی در متاورس همکاری‌هایی با پیکسار و ادوبی دارد.

غیبت برخی دیگر از بازیگران حوزه متاورس از جمله تعدادی از شرکت‌های بازی در لیست شرکت‌کنندگان هم قابل توجه است. در بین شرکت‌های بازی نام روبلاکس و نیانتیک دیده نمی‌شود و از میان پلتفورم‌های متاورس رمزارزمحور هم سندباکس و دسنترلند حضور ندارند.

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برترین ها

خروج از نسخه موبایل