با ما همراه باشید

اتاق خبر

لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا

در ۵۰۰۰ سال قبل اولین قطار برای حمل و نقل بار درست شد. اصلا هدف این قطار ها جا به‌ جایی مسافران نبود. اما در طول زمان  افراد زیادی علاقمند به مسافرت با قطار شدند. در ایران در سال ۱۲۶۱ اولین قطار مسافربری بین طهران و مسجد شاه عبدالعظیم حسنی که مردم به آن ماشین بخار هم می گفتند راه اندازی شد. امروزه به دلیل قیمت بلیت ارزان قطار نسبت به سایر لوازم حمل و نقل مسافر، مورد توجه بیشتری از افراد قرار گرفته است.
شرکت های قطار های مسافربری برای اینکه بتوانند رضایت خاطر بیشتری را برای افراد به وجود آورند امکانات ویژه ای را به قطار ها افزوده اند. به همین دلیل قطار های لوکسی را به منظور تفریح و حمل و نقل ساخته اند.
 البته بلیت و امکانات این قطارهای لوکس تفاوت چشمگیری با قطار های معمولی دارد. در واقع می توان لوکس ترین قطار های تفریحی دنیا را یک هتل بی نظیر متحرک دانست. یا می توان بر اساس واگن های لوکس آن ها، به عنوان یک هواپیما لوکس در نظر گرفت. ما قصد داریم در این مقاله تعدادی از لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا را برای شما معرفی کنیم. 
امروزه دیگر نمی توان اسم قطار های لوکسی مثل قطار بلموند آندین اکسپلور پرو، قطار سوئیت شیکی شوما و … را اسمشان را قطار گذاشت. بلکه می توان آن ها را سفینه های رویایی نامید.

قطار

قطار بلموند آندین اکسپلور ، پرو

حدود ۶۰۰ سال پیش قوم اینکاها با شتران بی کوهان (لاما) مسیر ۳۵۰۰۰ کیلومتری را به سختی می رفتند. امروزه موضوع تفاوت فاحشی پیدا کرده و برای اینکه فردی بخواهد از کوسکو پایتخت کهن تا فراز دریاچه های تیتاکاکا سفر کند می تواند از قطار بلموند آندین اکسپلور استفاده کرده که یکی از لوکس ترین قطار های تفریحی دنیا محسوب می شود.
اگر دوست داریداز طریق یک از طولانی ترین مسیرهای ریلی جهان در آمریکا جنوبی در کشور پرو، با یکی از زیباترین قطارهای این کشور سفر کنید. پیشنهاد می شود که بلیت قطار بلموند اکسپلور، پرو را گرفته و از مسیر جذاب کوه های آلتیپلانو، دریاچه تیتیکاکا و همچنین غارهای سامبی دیدن کنید. 
این قطار را می توان یک هتل ۵ ستاره در نظر گرفت که دارای مبلمانی لاکچری و راحت می باشد. سفر کردن با قطار بلموند آندین اکسپلور پرو، تقریبا ۳ شبانه روز طول می کشد و جنس پارچه صندلی این قطار از پارچه های پرو یی و روتختی شان از پشم لاما است.

قطار سوئیت شیکی شیما ، ژاپن 

سال ها در ژاپن صحبت از ساخت قطاری ۵ ستاره و لوکس می شد که در نهایت ژاپن یکی از گران ترین قطارهای دنیا را به نام قطار سوئیت شیکی شیما را معرفی کرد. این قطار دارای ۱۷ سوییت و ۱۰ واگن می باشد. و زیباترین قطار دنیا در میان لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا به حساب می آید. که مساحت توکیو تا هوکایدو رو طی می کند. 
قطار سوئیت شیکی شوما جزء  یکی از گران ترین قطار های دنیا محسوب می شود. برای بلیت آن باید ۷۷۰۰ یورو خرج کرد. زیبایی این قطار با داشتن سقف های شیشه ای آن دو چندان شده، البته این قطار را می توان به عنوان یک هتل پنج ستاره درنظر گرفت که دارای رستوران،کافی شاپ و سالن اجتماعات و از همه این امکانات لاکچری تر داشتن میز مخصوص سرو نوشیدنی های بین المللی است. 
به این دلایل قطار سوئیت شیکی شیما، لوکس ترین قطار دنیا محسوب می شود و البته باید گفت که این قطار سریع ترین قطار دنیا هم محسوب می شود.

قطار لوکس

قطار ریاست جمهوری پرتغال 

در سال ۱۸۹۰ قطاری سلطنتی برای شاه لویی اول ساخته شد. قطار ریاست جمهوری پرتغال یکی از لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا محسوب می شود. امروزه این قطار یک جاذبه توریستی برای کشور پرتغال است.
در قطار ریاست جمهوری پرتغال لوکس ترین نوشیدنی ها و دلربا ترین غذا ها سرو می شود.
نکته جالب این قطار این است که هر هفته یک سرآشپز بین المللی مسئول درست کردن غذا است. به این دلیل می توان از این قطار غذاهای لذیذ را انتظار داشت. سفر یک روزه با قطار ریاست جمهوری پرتغال از دره طلایی دورو شروع شده و در مسیر آن از  پورتو و کینتا دوو سوویو می گذرد.

قطار اکسپرس مهاراجه هند 

اگر قصد دارید که از تمام جاذبه های گردشگری هند از جمله تاج محل، معابد خواجوراهو و یا محوطه های حیات وحش هند دیدن کنید، پیشنهاد می شود که از گران ترین قطار آسیا به نام قطار اکسپرس مهاراجه استفاده کنید.به این وسیله می توانید با فرهنگ هند هم آشنا شوید. قطار اکسپرس مهاراجه هند دارای قوانین خاصی است، از جمله : گرفتن پول اضافی به خاطر امکاناتی نظیر دوربین و ویدیو و پورت های شارژ که باید مسافران به این نکته مهم توجه کنند. 

قطار اکسپرس ونیز سیمپلون اورینت اروپا 

اگر دوست دارید که از چشم اندازهای لندن و دلربا ترین نقاط اروپا دیدن کنید، پیشنهاد می شود که از قطار اکسپرس ونیز سیمپلون اورینت اروپا استفاده کنید. این قطار که با ظاهر دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ درست شده است شما را به یاد فیلم های کلاسیک قدیمی می اندازد. 
در قطار اکسپرس ونیز سیمپلون اورینت اروپا بهترین و لذیذترین غذاها سرو می شود. کل زمان مسافرت با این قطار یک شب می باشد.
به این دلایل قطار اکسپرس ونیز سیمپلون اروپا یکی از لوکس ترین قطار های تفریحی دنیا محسوب می شود و طراحی این قطار به شیوه آرت دکو می باشد که باعث زیبایی دلربا آن شده است. در قطار اکسپرس ونیز سیمپلون اورینت اروپا برای شام می توان به غذای شاه میگو ساحل بریتانیایی اشاره کرد. 
بعد هم خنک ترین نوشیدنی ها از جمله لیموناد که شما را به یاد باغ های جذاب فرانسه می اندازد. البته افرادی که با این قطار ها سفر کرده اند. متوجه یک سری جعبه مرموزی شده اند که سرآشپز در ایستگاه پاریس تحویل می گیرد. در واقع در این جعبه ها خرچنگ های تازه ای وجود دارد. که مسافران در صبحانه آن ها را میل می کنند. 

قطار فدک

قطار فدک، قطارپنج ستاره ایران 

در ایران لوکس ترین قطاری که وجود دارد قطار فدک هست. که دارای امکاناتی از قبیل: سرو نوشیدنی، خوشامدگویی، امکان استرداد آنلاین بلیت قطار، سرو پیش غذا و غذای اصلی و دسر، استفاده از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV و سایر امکاناتی هست که باعث شده به عنوان لوکس ترین قطار های تفریحی دنیا محسوب شود. 

قطار آبی آفریقای جنوبی 

لوکس ترین قطاری که نماد لاکچری در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود، قطار آبی آفریقای جنوبی است. این قطار مسیر ۱۶۰۰ کیلومتری را از پروتوریا به کیپ تاون را شامل می شود. قطار آبی آفریقای جنوبی دارای امکاناتی از قبیل: واگن ها و کوپه های بزرگ، سرویس لوکس و غذاهای لذیذ است.
که باعث شده قطار آبی آفریقای جنوبی به عنوان یکی از لوکس ترین قطار های تفریحی دنیا محسوب شود. و افرادی که در این قطار حضور دارند هنگام غذا خوردن لباس های لاکچری می پوشند. قطار آبی آفریقای جنوبی دارای مبلمان های بسیار لوکس است که به کمک بالکن های لاکچری آن می توان از مناظر جذابی مثل صحرای عظیم کارو و چمن زار های هایلود دیدن کنید.
قطار آبی آفریقای جنوبی در مسیر خود در معادن کیمبرلی هم توقف دارد و البته در طول مسیر این قطار مناطق دلربایی وجود دارد که باعث می شود خاطره ای دل انگیز را برای مسافرانی که با قطار آبی آفریقای جنوبی سفر می کنند به ارمغان آورد. البته لازم به ذکر است که این قطار دارای گارسون و خدمه با تجربه ای است که ۲۴ ساعته به مسافران خدمت می دهند.

قطار هفت ستاره کی یوشو ژاپن 

قطار هفت ستاره کی یوشو ژاپن همانند یک هتل لوکس ۷ ستاره می ماند که دارای سوئیت های ۱۴ نفره می باشد. دکوراسیون داخلی قطار کی یوشو ژاپن که دیوار های آن از چوب افرا و کف قطار هم از چوب گردو می باشد بر زیبایی آن افزوده است. و باعث شده با وجود قیمت بالا، بلیت آن برای متقاضیان این قطار قرعه کشی انجام شود.

نمای داخلی قطار

قطار عقاب طلایی روسیه 

اگر دوست دارید تجربه ای ‌باورنکردنی از دیدن مناظری از جمله دریاچه بایکال داشته باشید. حتما سعی کنید در طول عمرتان یک بار با قطار عقاب طلایی که شبیه یک کشتی لاکچری می باشد سفر کنید. قطار عقاب طلایی روسیه دارای امکانات جذابی نظیر حمام اختصاصی، کولر گازی، پیانیست و پزشک انگلیسی زبان بوده، که باعث شده این قطار جز لوکس ترین قطار های تفریحی دنیا محسوب شود. سفر با این قطار حدود یک هفته طول می کشد. 
این قطار دارای قدمت یک قرنی می باشد و افراد را از مسکو به سمت ولادی استوک در سواحل شرق روسیه می برد و مدت مسافرت با آن قطار حدود ۱۵ روز به طول می انجامد. 

قطار سریع السیر ژاپن 

یکی از تندرو ترین قطارهای دنیا، قطار سریع السیر ژاپن می باشد که افراد را از توکیو به شمال کشور ژاپن منتقل می‌کند. اگر دوست دارید که از سالن طلای ایستگاه توکیو به همراه نوشیدنی های مخصوص آن استفاده کنید، باید بلیت صندلی فاخر این قطار را تهیه کنید.
بعد از جنگ جهانی دوم ژاپن دچار افول اقتصادی شد و برای اینکه بتواند این افول را جبران کند قطار های سریع السیر ژاپنی را درست کرد که به عنوان نماد توسعه اقتصادی در این کشور محسوب می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.