با ما همراه باشید

اتاق خبر

ثبت بزرگترین موقوفه انقلاب اسلامی در شهرری

خبر استان – غزاله نفر : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران از ثبت بزرگترین موقوفه در تاریخ انقلاب اسلامی با نیت کمک‌رسانی به ایتام و بیماران خبر داد.
مجتبی عبداللهی پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی علیه‌السلام اظهار داشت: محسن معروفی کار نیکی که یک ملک بزرگ که متعلق به ایشان است وقف کنند و این بزرگترین وقفی است که در نظام جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد با نیت‌های بسیار ارزشمند که هم‌خوانی دارد با ایام شهادت حضرت علی علیه‌السلام که وقف ایتام است.

وی گفت: این موقوفه با تاسی به حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام با نیت کمک‌رسانی به ایتام و نیازمندان و بیماران و دانش‌آموزان و دانشجویان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: این موقوفه 662 هکتار است که سه دانگ آن برای محسن معروفی است که جمعاً 331 هکتار است با متعلقات آن وقف می‌شود و از این به بعد درآمد آن صرف نیت‌های این موقوفه می‌شود.

وی عنوان کرد: متولی این وقف خود واقف است و درآمد این ملک را در چهار نیت ازدواج جوانان، بیماران، دانش‌آموزان و دانشجویان و … صرف کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه شهرستان ری بیان داشت: بخشی در حال ساخت و ساز است و بخشی از آن در حال ساخت و ساز است و نیت واقف این است که در ادامه خانه‌هایی برای اسکان موقت زوج‌های جوان احداث و در اختیار جوانان قرار بگیرد.

وی گفت: امید است با همراهی واقف این سه دانگ، مالک دیگر این ملک مابقی این زمین نیز وقف شود و همه این ملک درخدمت نیازمندان قرار بگیرد.

عبداللهی یادآور شد: کسی شیرینی وقف را بچشد، هرگز از دست از این سنت حسنه برنمی‌دارد.

وی ادامه داد: وقف اقتصاد اسلامی را می‌تواند پویا کند و اموال را ماندگار و جاودان کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: اگر اموال وقف شود تا یوم‌القیامه اموال حفظ می‌شود و هیچ‌کسی نمی‌تواند به آن دست‌درازی کند.

وی عنوان کرد: وقف حفظ اموال است و از بین رفتن اموال نیست. این اموال در اختیار خودشان است و بعد از آن نسل به نسل در اختیار آنان قرار می‌گیرد و درآمد آن را صرف نیت‌ خودشان می‌کند.

عبداللهی افزود: وقف عدالت اجتماعی را به ارمغان می‌آورد و نیاز است امروز مردم را با فرهنگ و موضوعات وقف آشنا کنیم.

برگزاری پنجمین رزمایش کمک مومنانه در استان تهران

وی با اشاره به رزمایش کمک مومنانه خاطرنشان کرد: پنجمین دوره است که به‌صورت فراگیر رزمایش همدلی و توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان صورت می‌گیرد.

عبداللهی بیان داشت: در حال حاضر 50 هزار بسته غذایی به ارزش ریالی هر بسته 4 میلیون ریال است که بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

ازدواج جوانان و کمک به نیازمندان اهداف عمده این وقف است

محسن معروفی، خیر نیک‌اندیش در ارتباط با موقوفه مذکور اظهار کرد: این پلاک در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند است. حدود ارزشی آن حدود 150 هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: پدرم پیش از این در جنوب استان تهران در حوزه مدرسه‌سازی تلاش‌هایی داشت و ما نیز با الگوگیری از پدرمان این کار را انجام دادیم و نیت ما این بود در کنار اقدامات دنیایی نیم نگاهی به آخرت داشته باشند.

معرفی خاطرنشان کرد: ما در خانواده طوری داریم اقدام می‌کنیم که فرزندان خودمان نیز در ادامه این مسیر را ادامه دهند و به هم‌نوعان خودشان کمک‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: این کار را چند سالی است که از سیستان و بلوچستان در حجم کمتر آغاز کردیم و افراد بسیاری هستند که در کنار ما تو این مسیر دارند گام برمی‌دارند.

معروفی مردم ایران اسلامی را خیلی خاص دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی از هرچه دارند در مسیر کمک به هم‌نوعان خودشان کمک می‌کنند، انسان دوستی و کمک به همدیگر باعث می‌شود که انرژی مثبتی از این اقدامات به‌دست آوریم.

وی افزود: امید است این ملک با بهینه‌سازی در ادامه بتواند صرف امورات خیریه شود.

این خیر در ارتباط با ثبت این موقوفه در اداره اوقاف شهرستان ری عنوان کرد: حجت‌الاسلام سیدی رئیس اداره اوقاف شهرستان ری مورد وثوق هستند به همین دلیل در این منطقه ثبت شد.

وی در ارتباط جزئیات موقوفه بیان داشت: کاربری پلاک مزرعه است و تبدیل به کاربری مسکونی شده است. بخشی از آن مسکونی است و در تلاش هستیم این را هم به بافت مسکونی تبدیل کرده و برای اسکان زوج‌های جوان استفاده کنیم و با بهره‌گیری از اون در شهرستان‌های دیگر بتوانیم مسکن‌های زیادی برای جوانان احداث کرد.

معروفی ادامه داد: این را پایلوت قرار داده و در استان‌های دیگری بتوانیم این کار را بسط و گسترش دهیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.