اتاق خبر

تجمع برای برگزاری مراسم تشییع اموات در ورامین ممنوع است

خبراستان:فرماندار شهرستان ورامین گفت: هر گونه تجمع برای برگزاری مراسم تشییع اموات و عزاداری در سطح شهرستان ورامین ممنوع است.

حسین کاغذلو روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی از ابتدای هفته جاری، بسیاری از فعالیت‌ها بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا محدود و تنها مشاغل گروه یک و دو اجازه فعالیت در سطح شهرستان دارند.

وی گفت: فعالیت مشاغل گروه ۲ فقط تا ساعت ۱۸ مجاز است.

فرماندار ورامین با اشاره به این که وضعیت شیوع ویروس کرونا همچنان در ورامین ممنوع است افزود: بر اساس شیوه‌نامه اجرای محدودیت‌های کرونایی، برپایی هر گونه مجالس و تجمع در سطح شهرستان ورامین ممنوع است و این ممنوعیت شامل حال برگزاری مراسم تشییع و تدفین اموات نیز می‌شود.

وی گفت: در بنرهای اطلاع رسانی درگذشت شهروندان، زمان و مکان تشییع پیکر نیز درج می‌شود که این نوع اطلاع رسانی خود عاملی برای تجمع افراد است.

کاغذلو اظهار کرد: تجمع افراد برای تشییع و تدفین اموات حتی بیرون از آرامستان و صحن امامزادگان و نیز برگزاری مراسم عزادای و حضور مداح نیز ممنوع است.

وی اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌هایی که این روزها عزیزی را از دست داده‌اند، هزینه‌های مربوط به برگزاری مجالس را صرف امور خیریه می‌کنند که این امر خداپسندانه می‌تواند به منظور حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا هدایت شود.

فرماندار ورامین گفت: به منظور هدایت کمک‌های مردمی به سمت حمایت از خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا، کمیته پشتیبانی ستاد مقابله با کرونای ورامین حسابی را افتتاح کرده که مردم می‌توانند کمک‌های خود را به این حساب به شماره ۳۸۱۷۷۰۳۳۰۹۷۷۹۳۱ نزد بانک انصار واریز کنند.

۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود

فرمانده سپاه شهرستان ورامین نیز از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده از کرونای ورامین خبر داد.

سرگرد پاسدار سعید تاجیک افزود: طرح مقابله با کرونای مشترک سپاه پاسداران و وزارت بهداشت با عنوان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه مقابله، شناسایی و پشتیبانی از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا اجرا می‌شود که طی آن تا پایان آذرماه، ۱۰ هزار بسته معیشتی در مناطق مختلف شهرستان توزیع می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر اعضای کمیته‌های آموزش همگانی، پشتیبانی، مراقبت، قرنطینه خانگی، اطلاع رسانی و روابط عمومی، یری انسانی و نظارت مشخص شده و همزما با آغاز طرح محدودیت‌های کرونایی، فعالیت این کمیته‌ها نیز آغاز شده است.

فرمانده سپاه ورامین اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ تیم تخصصی که هر تیم از پزشک، بهورز و نیروهای بسیجی خواهر و برادر فعالیت خود را در حوزه شناسایی بیماران کرونایی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان گفت: از دیروز تا امروز ۵ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۷۰ نفر از آنها بستری شدند.

دکتر سیماسادات لاری افزود با اشاره به اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۹۴ هزار و ۳۸۵ نفر رسید ه است، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید.

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برترین ها

خروج از نسخه موبایل