با ما همراه باشید

اتاق خبر

بیل گیتس رتبه دوم ثروتمندترین های جهان را از دست داد

خبراستان: به نقل از راشا تودی، ثروت خالص الون ماسک موسس شرکت تسلا با افزایش ارزش سهام آن، به 127.9 میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب، این میلیاردر 49 ساله بیل گیتس را به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان پشت سر گذاشته است.

سهام شرکت تسلا بیش از 6 درصد در روز دوشنبه افزایش یافت و به رکورد 521.85 دلار رسید. ارزش سهام تسلا در پایان روز دوشنبه 464 میلیارد دلار بود. این رقم معادل 7.2 میلیارد دلار افزایش ثروت خالص برای ماسک در یک روز است.

ارزش سهام شرکت تسلا بیش از 520 درصد از ابتدای سال جاری تا حالا افزایش یافته که دلیل اصلی افزایش ثروت ماسک بوده است. 100.3 میلیارد دلار به ثروت وی در سال جاری میلادی افزوده شده که بالاترین رقم در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ است. ماسک در ابتدای سال جاری میلادی در رتبه سی و پنجم این شاخص قرار داشت.

ماسک هفته گذشته مدیر عامل فیس بوک را یک رتبه در این شاخص پایین آورد. اگر بیل گیتس، یکی از موسسان مایکروسافت، 27 میلیارد دلار از ثروت خود را به موسسه خیریه گیتس اهدا نکرده بود، اکنون در رتبه بالاتری در شاخص بلومبرگ قرار داشت.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون با 182 میلیارد دلار ثروت در حال حاضر ثروتمندترین فرد دنیا است. ثروت بزوس 67 میلیارد دلار در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.