با ما همراه باشید

اتاق خبر

۷۰ درصد از مراجعان به بازارروزهای قرچک ماسک نمی‌زنند

خبراستان: معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: ۷۰ درصد از افرادی که برای خرید کالا به بازارروزهای قرچک مراجعه می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نمی‌کنند.

حمیدرضا خدایی راد روز دوشنبه در جریان بازدید از وضعیت بازارروزهای شهرستان قرچک گفت: شیوع موج سوم کرونا، شرایط کل کشور را بحرانی کرده و گذر از این بحران جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراهی مردم با کادر درمان میسر نمی‌شود.
وی افزود: افزایش روز افزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا، کادر درمانی را خسته و فرسوده کرده و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط برخی از افراد، روند کنترل این بیماری در کشور سخت‌تر می‌کند.
وی گفت: در شرایطی که وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان قرچک زرد اعلام شده، فعالیت بازارروزها همچنان ادامه دارد که لازم است تا برگزار کنندگان این بازارها، رعایت اصول بهداشتی را اولویت خود قرار دهند.
خدایی تصریح کرد: متاسفانه ۷۰ درصد مردمی که در این بازارهای روز حضور پیدا می‌کنند، از ماسک استفاده نکرده و خلاف توصیه‌های وزارت بهداشت و بدون توجه به آمار فوت و تعداد مبتلایان به این ویروس، فاصله اجتماعی و سایر پروتکل‌ها رعایت نمی‌کنند.
وی تأکید کرد: حال که شرایط شیوع ویروس کرونا در قرچک در حالت زرد است، برای جلوگیری از حاد شدن این شرایط از مردم تقاضا می‌شود تا برای حفظ سلامتی خود و دیگران احساس مسئولیت بیشتری داشته و اصول بهداشتی را رعایت کنند.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
بازارهای روز قرچک در اختیار شهرداری قرار دارد و به دلیل اعلام شرایط زرد ابتلای کرونا در این شهرستان ، این بازارهای روز به صورت دوره‌ای در مناطق مختلف قرچک برپا می‌شود.
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که از دیروز تا امروز ۱۹ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.
دکترسیماسادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.