با ما همراه باشید

اتاق خبر

کارگرانی که قصد ازدواج دارند خدمات مشاوره دریافت می کنند

خبراستان:معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: طی تفاهم نامه‌ای که با وزارت کار انجام دادیم مقرر شد تا تمامی کارگران به ویژه کارگران جوانی که قصد ازدواج دارند تحت پوشش خدمات مراکز مشاوره تخصصی ازدواج قرار گیرند چراکه یکی از اقشار تحت فشار روانی در شرایط پاندمی کووید ۱۹ کارگران و فعالان کارخانه ها، تولیدی‌ها و… هستند.

محمد مهدی تندگویان در نشست وزیر ورزش و جوانان با اعضای کمیته علمی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، اظهار کرد: در دوران شیوع پاندمی کووید ۱۹ مراجعات به مراکز مشاوره و روانشناسی به شدت کاهش یافت و از این رو به این دفاتر آسیب های جدی وارد شد و در این راستا نیاز هست که دولت به معافیت‌های مالیاتی این دفاتر توجه ویژه‌ای نشان دهد.

به گفته تندگویان، یکی از اساسی ترین مشکلات مراکز مشاوره تخصصی ازدواج تحت پوشه بیمه نبودن خدمات مشاوره و روانشناس است. همچنین علی رغم درخواست‌هایی که این معاونت با سازمان برنامه و مکاتباتی که با آقای جهانگیری و وزیر کار انجام داده، اما تا کنون پاسخی دریافت نشده است.

تندگویان ادامه داد: اعتبارات مالی و توان این معاوت در حدی نیست که بتوانیم تمامی خدمات مشاوره ازدواج جوانان را تحت پوشش قرار دهد، با توجه به آمارها که سالیانه ۶۰۰ هزار ازدواج ثبت می‌شود شاید بتوان یک یا دو جلسه رایگان برای مراجعان در نظر گرفت چراکه حداقل نیازمند ۱۰۰ میلیارد اعتبار در این زمینه هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد، آسیب های روانی خانواده مدافعان سلامت کشور و خانواده‌هایی که عزیزانشان را از داده‌اند، است؛ ما نیازمندیم تا یک نهادی از این افراد حمایت کند.

وی معتقد است که باید در زمینه ارایه خدمات مشاوره یک رویه هماهنگی ایجاد شود تا اینگونه از پراکندگی‌های خدمات مشاوره پیش از ازدواج جلوگیری شود.

معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه از کارشناسان روانشناس برنامه‌های در صدا و سیما انتقاد کرد و گفت: بعضا دیده می‌شود در این سازمان از مشاوران جوان بدون کیفیت و تخصص لازم دعوت به عمل می‌آید و این در حالی است که ما بارها لیست مشاوران زبده را در اختیار این سازمان قرار داده‌ایم تا بتوانند از این افراد استفاده کنند.

به گفته وی دفاتر مشاوره تخصصی ازواج تحت پوشش معاونت جوانان در سال گذشته حدود ۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است وپیش بینی می‌شود امسال این رقم به ۵۰ هزار نفر برسد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.