با ما همراه باشید

اتاق خبر

خطر ابتلای کودکان به کرونا در تمام سنین

خبراستان:فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه کودکان در تمام سنین امکان ابتلا به کرونا را دارند گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان شیوع کرونا در کودکان وجود ندارد؛ چرا که در کودکان موارد کم علامت بیشتر است و ممکن است مراجعه به پزشک نداشته باشند.

دکتر کوروش فخیمی درخشان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به علائم کودکان مبتلا به کرونا اظهار کرد: در کودکی که با شروع ناگهانی تب و سرفه و یا حداقل سه یا بیشتر از علائمی چون ضعف و بی حالی، سردرد، درد عضلانی، گلودرد، آبریزش بینی، تنگی نفس، بی اشتهایی، تهوع، استفراغ و اسهال مراجعه کند، تشخیص کووید ۱۹ مطرح است.

وی تصریح کرد: کرونا می تواند با تظاهرات سیستم عصبی و نیز از دست رفتن حس چشایی و یا کلیوی و یا چند سیستمی مشخص شود .

فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه کودکان در تمام سنین امکان ابتلا به کرونا را دارند گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان شیوع کرونا در کودکان وجود ندارد؛ چرا که در کودکان موارد کم علامت بیشتر است و ممکن است مراجعه به پزشک نداشته باشند.

فخیمی درخشان در توصیه به والدین که کودکان زیر پنج سال دارند و از زدن ماسک خودداری می کنند گفت: در صورتیکه پوشیدن ماسک برای کودک امکانپذیر نباشد لازم است، به صورت جدی بهداشت تنفسی رعایت شود. به عنوان مثال در زمان سرفه یا عطسه، بینی و دهان خود را با دستمال کاغذی بپوشانند و دستمال را پس از استفاده در یک سطل زباله درب دار دور انداخته بیاندازند، همچنین به کودک آموزش داده شود که دست های خود را به دهان، بینی، چشم و گوش نزند و به صورت مرتب بهداشت دست را رعایت و در تماس با افراد فاصله حداقل یک متری را رعایت کند .

وی در پاسخ به این سوال که کودکان از چه سنی می توانند ماسک بزنند؟ خاطرنشان کرد: طبق توصیه WHO ، در کودکان زیر دو سال اجباری به پوشیدن ماسک نیست.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.