با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز برداشت انار در پاکدشت

خبراستان:برداشت انار از ۲۵۰ هکتار از باغ‌های زیر کشت این محصول در شهرستان پاکدشت آغاز شد.

فرماندار پاکدشت روز یکشنبه در جریان بازدید از روند برداشت محصول انار در روستای «توچال» از توابع بخش مرکزی این شهرستان اظهارداشت: در سال زراعی جاری ۲۵۰ هکتار از اراضی پاکدشت زیر کشت محصول انار رفته که از این میزان، ۹۰ هکتار در روستای توچال واقع شده است.

هادی تمهیدی تصریح کرد: محصول انار این شهرستان از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و میزان برداشت آن در هر هکتار به ۱۵ تن می‌رسد.

وی ادامه داد: این محصول علاوه بر تازه‌خوری و عرضه به بازار مصرف برای تولید فرآورده‌هایی چون رب انار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دولت با وجود تمامی تنگناها و محدودیت‌های مالی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، طی ۲ سال گذشته اعتبار قابل توجهی را از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای شهرستان اختصاص داده که بخشی از این اعتبارات در حوزه کشاورزی هزینه شده است.

تمهیدی افزود: اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به مناطق روستایی باعث شده تا نرخ رشد جمعیت در مناطق روستایی پاکدشت نسبت به سال ۹۰ افزایش پیدا کند و از ۱۹ صدم درصد به ۴.۹ درصد در سال ۹۵ برسد.
وی گفت: این اعتبارات صرف اجرای طرح‌های هادی روستایی، آبرسانی، بازگشایی معابر، احداث ساختمان اداری، خرید و تجهیز ماشین‌آلات آتش‌نشانی، ساخت فضاهای فرهنگی، بوستان‌های روستایی و احداث سالن و زمین‌های ورزشی شده و چهره مناطق روستایی شهرستان را دگرگون ساخته است.
وی اظهار کرد: افزایش میزان امکانات در مناطق روستایی باعث شده است تا سهم ساکنان مناطق روستایی پاکدشت به کل جمعیت شهرستان به ۲۱ درصد برسد.
وی ارائه خدمات به روستایی به عنوان عاملی برای تحقق توسعه پایدار روستایی یاد کرد و افزود: این خدمات باعث شده تا مهاجرت روستائیان به شهر به طور چشمگیری کاهش یافته و میزان فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی از رشد فزآینده‌ای برخوردار شود.
فرماندار پاکدشت افزود: تولید سالانه بیش از یک میلیارد شاخه گل، تنها گوشه‌ای از توانمندی کشاورزان پاکدشتی در تولید محصولات مختلف به شمار می‌رود.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.