با ما همراه باشید

اتاق خبر

پرسنل وزارت راه خانه دار می شوند

خبراستان: وزیر راه و شهرسازی از خانه دار کردن تمام پرسنل وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال خبر داد و گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن به زودی آغاز می شود.

محمد اسلامی با بیان این که هدف غایی از اصلاح ساختاری وزارت راه و شهرسازی و تشکیل شورای راهبری مدیریت و منابع انسانی این وزارتخانه، همقدم شدن تمامی کارکنان برای رضایتمندی مردم و اعتلای کشور است، اظهار کرد: هدفگذاری‌های اصلاح ساختار سازمانی وزارت راه و شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که سنگ بنایی برای دوره‌های آتی قلمداد شود.

وی ادامه داد: نیاز به تدوین نقشه راه برای فعالیت های آتی است و باید به گونه ای تدبیر شود که اصلاحات ساختاری، جذب نیروی انسانی بر اساس شایسته گزینی و شایسته سالاری باشد به گونه ای که در نهایت منافع مردم و توسعه کشور و اعتلای ایران اسلامی، توامان دیده شود.

اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود تا معاونت توسعه و مدیریت برنامه ریزی در کوتاهترین زمان ممکن با همفکری و تدبیر، نقشه توسعه و اصلاح ساختاری وزارت راه و شهرسازی را با توجه به ظرفیت های نیروی انسانی وزارت راه و شهرسازی تهیه و تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه باید اصلاحات به گونه‌ای باشد که رضایتمندی مردم را از خدمات کارکنان وزارت راه و شهرسازی در پی داشته باشد، توضیح داد: حرکت به سمت و سوی دولت الکترونیک سیاست کلی است که باید تابع آن باشیم و انتظار است تا ساختار سازمانی و جمعیت انسانی بر روی این فرآیندها تعریف و بارگذاری شود.

وزیر راه و شهرسازی بر ساماندهی کارکنان و نیروی انسانی خدوم در بخش های مختلف راه تاکید کرد و آن را جزو وظایف سازمانی برشمرد و گفت: وظیفه وزارت راه و شهرسازی، خلق فرصت های توسعه، ارایه فکر و ایده با رویکرد توسعه و اعتلای ایران اسلامی و حرکت پرشتاب به سمت توسعه پرشتاب کشور است که باید تلاش کنیم تا آن هدف غایی در خصوص اعتلای کشور محقق شود.

اسلامی بر یکپارچگی سیاستگذاری و اجرا تاکید کرد و با ارایه نمونه‌ای توضیح داد: شورای‌عالی شهرسازی و معماری در جایگاه سیاستگذاری تصمیماتی می گیرد باید توسط استان‌ها اجرایی شود. همچنین انتظار است تا استان‌ها بر اجرای کامل مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری توسط شهرداری ها نظارت داشته باشند. زیرا مصوبات شورا و دیگر تصمیماتی که در ستاد اخذ می شود با همفکری استان هاست و اجرای آنها وظیفه قانونی و اخلاقی است.

وی بر داشتن نگاه فرآیندی تاکید کرد و گفت: زمانیکه نگاه فرآیندی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم آن زمان است که جمیعت و نیروی انسانی اصلی بر ساختارها غالب می شوند و فعالیت ها را ادامه می دهند. در این شرایط است که شایسته سالاری حاکم می شود و افراد بر اساس میزان توانمندی ها و کارآیی های خود معرفی می‌شوند. در این مسیر، جمیعت نخبه، به عنوان ثروت وزارت راه و شهرسازی، اهداف توسعه ای کشور را محقق می کند و موجب رضایتمندی مردم و کشور می شوند.

وزیر راه و شهرسازی بر توجه تمامی کارکنان وزارت راه و شهرسازی بر افراد جامعه و غافل نشدن از نیازها و خواسته های آنها تاکید کرد.

وی در عین حال بر توجه به معیشت کارکنان وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه های آن تاکید کرد و گفت: تا پایان سال 99 نباید حتی یک نفر از پرسنل وابسته به وزارت راه و شهرسازی فاقد مسکن باشد و باید ثبت نام مسکن برای تمامی کارکنان انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ثبت نام ودیعه مسکن (تسهیلات مرابحه کالا و خدمات) را از تمهیدات وزارت راه و شهرسازی در ایام کرونا برای کمک به مردمی عنوان کرد که این بیماری زندگی آنها را با مشکل مواجه کرده است و افزود: طبق آمار بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که پالایش آنها آغاز شده است و به زودی به واجدان شرایط تسهیلات ودیعه مسکن تعلق خواهد گرفت.

اسلامی تکریم مردم را از وظایف ذاتی کارکنان وزارت راه و شهرسازی در ستاد، شرکت ها و سازمان های تابعه و ادارات کل راه و شهرسازی استان ها برشمرد و گفت: تکریم مردم باید بیش از هر زمان دیگری انجام شود و باید این موضوع نهادینه شود که حفظ حریم به معنای سلسله مراتب نیست بلکه به ارزش ها متعلق است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.