با ما همراه باشید

اتاق خبر

پیشوا نیاز به مساعدت‌های درمانی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: شهرستان پیشوا با توجه به جمعیت انبوه نیاز به مساعدت‌های درمانی دارد و تلاش می کنیم تا علاوه برساخت بیمارستان درمانگاه‌های پیشرفته نیز در این شهرستان ایجاد کنیم.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در حاشیه سفر وزیر بهداشت و درمان به پیشوااظهار کرد: در روستای قلعه سین پیشوا درمانگاه جامع سلامت روستایی وجود دارد در روستای طارند نیز درمانگاه آنجا باید افزایش بنا پیدا کند.

وی افزود: با دستور وزیر بهداشت و درمان به درمانگاه شهید مهتدی پیشوا باید نیروهای متخصص و بخش‌های رادیولوژی و آزمایشگاه و ساعات کار بیشتر اضافه شود.

زالی با اشاره به ساخت بیمارستان و ایجاد درمانگاه‌های پیشرفته در پیشوا عنوان کرد: شهرستان پیشوا با توجه به جمعیتی که دارد باید پروژه بیمارستان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و این که از لحاظ درمانی پیشوا نیاز به مساعدت دارد و تلاش می کنیم تا علاوه برساخت بیمارستان، درمانگاه‌های پیشرفته در این شهرستان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ابهاماتی که در مورد درمانگاه شهید مهاجری پیشوا که کنسل شد وجود دارد پیشنهاد مدیران شهرستان پیشوا بر این است که مجموعه آن درمانگاه را در درمانگاه شهید مهتدی در محله شهرک طاق سپهر ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: یک زمین ۳ هزار متری در خیابان شهید مهتدی پیشوا واگذار شده که سند آن به مجموعه خیرین سلامت واگذار شده است که برای آن هم اعتباری در نظر گرفته خواهد شد.

وزارت بهداشت و درمان برای احداث بیمارستان در پیشوا به کمک دانشگاه آزاد بیاید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا گفت: پروژه ساخت بیمارستان در پیشوا به دلیل وضعیت مالی متوقف شد اگر وزارت بهداشت به کمک دانشگاه بیاید با جدیت ساخت بیمارستان را پیگیری می‌کنیم.

حامد زارعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوااظهار کرد: از دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان که امروز از مراکز درمانی و پروژه بیمارستان در پیشوا بازدید کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: حدود ۸ هزار متر اسکله و دیوارکشی دور بیمارستان می‌باشد که ساخته‌شده است.

زارعی در مورد هزینه‌های این بیمارستان عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان ارزش آورده دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا است این ۸ هزار متر با متری حدود ۲ میلیون تومان در دانشگاه کارشناسی شده و مبلغی حدود ۱۶ میلیارد برای اسکله و دیوارکشی بیمارستان هزینه شده است.

وی ادامه داد: چون وضعیت دانشگاه از نظر مالی به دلیل کمبود دانشجو مطلوب نیست ساخت بیمارستان متوقف شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا در پایان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان اگر به این پروژه وارد شود و به کمک دانشگاه بیاید ما با جدیت پیگیری می‌کنیم تا هرچه زودتر کار ساخت بیمارستان از سر گرفته شود.