با ما همراه باشید

اتاق خبر

امام جمعه ورامین : زندگی اشرافی برای مسئولان پسندیده نیست

خبر استان  : امام جمعه ورامین گفت : در حالی که در جامعه مستمند داریم زندگی اشرافی برای مسئولان و مدیران کشور مناسب نیست و مدیران کشور باید  به  ساده زیستی رهبری نگاه کنند چرا که ما پیروان امیرالمومنین(ع) هستیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران, ایت الله سید مرتضی محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین اظهار کرد: گناهان انسان از زمانی شکل می گیرد که  انسان  وجود  خداوند در زندگی خود را در نظر نمی گیرد و این در حالی است که خدا در همه ابعاد زندگی ما حضور دارد و اگر انسان خدا را در نظر بگیرد هیچگاه گناه نمی کند.

وی با  اشاره به روایتی از امام جواد (ع) افزود:‌ حضرت یکی از مواردی که در نصایح شیعیان بکار می‌برد آن است که انسان همواره در محضر خدا است، بدانید اگر ما همواره خود را در محضر باری تعالی ببینیم، علم باری تعالی به عالم احاطه داشته و حتی به نیت‌های ما آگاه است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین بیان کرد: اگر بنده، امثال من و شما خدا را در تمام لحظه‌های زندگی حاضر ببینیم هرگز خلاف، خیانت، دروغ، کم‌فروشی، کم‌کاری و دین فروشی انجام نمی دهیم و باید بدانیم ما خیلی چیزها را نمی‌بینیم اما دو فرشته همواره کاتب اعمال ما هستند.

وی با اشاره به  13 رجب و ولادت امام علی ( ع) به نقش  اساسی ایشان در تاریخ اسلام  اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین نخستین کسی بود که به  دعوت  پیامبراسلام (ص)لبیک گفت و دین اسلام را پذیرفت و در شب هجرت پیامبر نیز در بستر پیامبر خوابید تا کفار به وی اسیب نرسانند ,اما امروز حضرت علی ( ع) در بین مسلمانان مظلوم واقع شده است.

آیت الله محمودی  با اشاره به توصیه های حضرت علی (ع) به حاکمان و فرماندارن خود  در مورد ساده زیستی گفت: توصیه های حضرت علی ( ع) به حاکمان خود دوری از تجمل گرایی و اشرافی گری بوده است و این خطاب حضرت علی(ع) به تمامی مسئولان و مدیران امروز هم است، آگاه باشید که مبادا در پر کردن جیب‌های خود قدم بردارید، وظیفه شما خدمت به مردم مظلوم و مستمندان و فقیران جامعه است.

وی افزود: تا زمانی که مستمند در جامعه داریم پوشش اشرافی و زندگی اشرافی برای مسئولان و مدیران کشور پسندیده نیست.

امام جمعه شهرستان ورامین به  جنگ تحمیلی اشاره  کرد و گفت: همه استکبار جهانی به همراه برخی از کشورهای خود فروخته منطقه با تحمیل جنگ  قصد داشتند تا انقلاب نوپای اسلامی را نابود کنند , که با  مقاومت و رشادت های مردم  این امر محقق نشد و حفظ حکومت اسلامی از معجرات الهی بوده است.

وی تصریح کرد : حفظ انقلاب اسلامی از عنایات ویژه خداوند به  مردم ایران  بوده است اما به این معنی نیست که ما دست از کوشش و تلاش برداریم چرا که بیش از 200 هزار شهید  که 12 هزار نفر انها از بانوان شهیده بودند که تقدیم انقلاب شده و ما باید حافظ این انقلاب باشیم.

آیت الله محمودی تاکید کرد: امروز دشمن با هجوم فرهنگی خود قصد دارد نسل  جوان را با مواد مخدر فاسد کنند و باید همه مردم به ویژه پدر و مادرها اگاه باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که دشمن از ابتدای انقلاب آن را پیگیری کرده، اختلاف اندازی بین مردم است  ولی مردم باید آگاه و بیدار باشند و با حفظ وحدت  و تبعیت از رهبری اهداف دشمنان نظام اسلامی را خنثی کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.