با ما همراه باشید

اتاق خبر

پیگیری مستمر اجرایی شدن کمربندی جنوبی ورامین

پروژه کمربندی خلیج‌فارس در حال اجرا است و سرعت انجام این کار هم به‌خوبی پیش می‌رود و همچنین پیشرفت فیزیکی این پروژه بالای ۵۰ درصد است.

عضو شورای شهر ورامین گفت: در تلاش هستیم تا پروژه کمربندی خلیج‌فارس ورامین را تا ایام‌اله دهه فجر آماده و به بهره‌برداری برسانیم.

جعفر اردستانی عضو شورای شهر ورامین در خصوص پروژه کمربندی خلیج‌فارس و الغدیر، اظهار کرد: پروژه کمربندی خلیج‌فارس حدفاصل قشلاق امرآباد تا انتهای جاده چرمشهر در حال فعالیت است، تلاش داشتیم برای هفته دولت این پروژه به بهره‌برداری برسد، منتها با مشکلات زیادی مواجه بودیم ازجمله بحث خاک‌برداری بسیار زیاد، جاگذاری تیرهای برق به تعداد زیاد و مالکین در طول مسیر که باید زمین‌های آنان تملک می‌شد و بعضاً در توافق با ما همراهی نکردند و این دلیلی بر اجرا نشدن این پروژه در هفته دولت است.

وی گفت: پروژه کمربندی خلیج‌فارس در حال اجرا است و سرعت انجام این کار هم به‌خوبی پیش می‌رود و همچنین پیشرفت فیزیکی این پروژه بالای ۵۰ درصد است.

این مسؤول با اشاره به پروژه کمربندی الغدیر، بیان کرد: پروژه الغدیر به دلیل این‌که پیمانکار قبلی توانایی و ظرفیت انجام این پروژه را نداشت، مدیریت شهری پس‌ازاینکه پایان کار پیمانکار به اتمام رسید دیگر با او قرارداد را تمدید نکرد و تصمیم به عقد قرارداد جدید با پیمانکار دیگری را گرفت که فکر می‌کنم پیمانکار جدید در حال بستن عقد قرارداد باشد. ان‌شاءاله ادامه این پروژه حتماً انجام خواهد شد چراکه در ردیف بودجه سال جاری لحاظ شده است.

عضو شورای شهر ورامین با اشاره به اجرای پروژه کمربندی ورامین نیز، افزود: ما از ابتدای سال ۹۸ کمربندی جنوب شهر ورامین که با عرض ۶۵ متر و طول ۱۶ کیلومتراست را برای شروع کار، از ادامه کمربندی جنوبی قرچک که از در محدوده ما در خیرآباد است را شروع کردیم و مالکان آن‌ها را شناسایی کردیم و در حال توافق با آن‌ها هستیم.

اردستانی اضافه کرد:‌ هفته گذشته تعدادی از توافقات با مالکان در شورا مصوب شد و شهرداری در حال پیگیری سایر مالکان حد فاصل پویینک تا ابتدای جاده برای اجرای پروژه کمربندی جنوبی است.

وی افزود: پروژه بلوار قائم با توجه به پایان کار پیمانکار و تمام شدن قرارداد، شهرداری تصمیم مجدد بر مناقصه گرفت و تا چند روز آینده پیمانکار جدید مشخص خواهد شد و پروژه بلوار قائم مجدداً شروع به کار خواهد کرد.

عضو شورای شهر ورامین تصریح کرد: شهرداری از ۳/۵ کیلومتر طول مسیر بلوار قائم حدود ۱/۵ کیلومتر آن را بازگشایی و زیرسازی کرده است و این پروژه هم‌اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اردستانی تاکید کرد: شهرداری بسیار تلاش کرد تا پروژه کمربندی خلیج‌فارس را در هفته دولت به بهره‌برداری برساند که بحث بازگشایی و تملک که سخت‌ترین کار و طاقت‌فرسا برای شهرداری است؛ اما سعی می‌کنی ان‌شااله تا ایام‌اله دهه‌فجر این پروژه 20 میلیارد را که کمک بسیاری به ترافیک شهر می‌کند آماده و بهره‌برداری برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیاده‌روسازی ضلع شمالی ورودی شهر ورامین از مسیر خیرآباد تا شهرک مدرس انجام‌شده است و ادامه کار از ضلع جنوبی به زودی کلید خواهد خورد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.