با ما همراه باشید

اتاق خبر

افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۵۰ پروژه عمرانی در هفته دولت با ۷۵۰میلیارد ریال اعتبار

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۵۰ پروژه عمرانی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی کشور که شهرستان اسلامشهر نیز از این امر مستثنی نیست پروژه‌های عمرانی شهرستان اسلامشهر که جزو پروژه‌های شاخص هستند با هزینه‌ای بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

مسعود مرسلپور در نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که «تولیدکننده رزمنده جنگ اقتصادی است» اظهار داشت: در شهرستان اسلامشهر در حوزه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید اقدامات خوبی صورت گرفته که فعالیت مجدد ۵۵ واحد نیمه‌فعال صنعتی، استفاده از بخشنامه مزایای بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی برای ۱۰۰ واحد صنعتی و عدم تعطیلی و خروج از بحران ۶ واحد صنعتی از جمله آن‌هاست.

وی با بیان اینکه با تأمین مواد اولیه کفش تولیدکنندگان صنعت کفش در اسلامشهر تا سه سال آینده در زمینه تهیه مواد اولیه این واحدها مشکلی نخواهند داشت و کارگری بیکار نمی‌شود تصریح کرد: جانمایی احداث شهرک صنعتی اسلامشهر، اخذ مجوز ۴ شهرک صنفی صنعتی، برگزاری جلسات متعدد با صنعتگران و بررسی مشکلات آنان و بررسی مشکلات مالیاتی با حضور معاون ارزش افزوده سازمان مالیاتی کشور از اقدامات انجام شده در جهت رفع موانع تولید در سال گذشته در اسلامشهر بوده است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به اجرای بیش از ۶۲ درصد مصوبات ستاد شورای عالی سرمایه‌گذاری در اسلامشهر افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید نیز ۴۷ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷ برگزار شده و بیش از ۷۸ درصد مصوبات آن به مرحله اجرا درآمده است.

مرسلپور ادامه داد: در سال ۹۸ نیز ۱۲ جلسه اقتصاد مقاومتی تشکیل شد که ضمن بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، ۷۷ مشکل تولیدکنندگان بررسی شد که در نهایت ۴۴ مشکل برطرف و ۳۷ مورد در دست انجام است و در مجموع ۶۰ درصد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جاری اجرایی شد.

وی ضمن تأکید بر اینکه سیاست کاری شهرستان اسلامشهر در سالهای ۹۷ و ۹۸ توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و رونق تولید بوده گفت: در سال ۹۷ توانستیم رتبه نخست اشتغال را در استان تهران کسب کنیم و در حال حاضر ۲۰ هزار نفر در بخش صنعت و ۵۲ هزار و ۶۹۵ نفر در بخش تجارت و در مجموع ۱۲۰ هزار و ۵۹۱ نفر در شهرستان اسلامشهر اشتغال دارند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر سپس به مشکل جابجایی خطوط انتقال آب که در حریم راه‌آهن قرار دارد اشاره کرد و گفت: از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اعتبارات لازم برای رفع این معضل درنظر گرفته شد و با کمک امور آب و فاضلاب شهرستان اسلامشهر نیز با توجه به کاهش آب در تابستان توانستیم با مهندسی مجدد ۱۱ حلقه چاه و فعال شدن ایستگاه‌های پمپاژ و افزایش ۲۰ درصد سهمیه دبی آب از تهران نارضایتی‌هایی که به سبب کاهش آب بین شهروندان ایجاد شده بود را مرتفع کنیم.

مرسلپور همچنین تصریح کرد: در حوزه امنیت، اسلامشهر از امنیت نسبی و پایداری برخوردار است و تعداد اراذل و اوباش سطح یک شهرستان‌ به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و با اقدامات خوبی که در زمینه رفاه و امنیت اجتماعی انجام شده توانستیم امنیت روانی شهروندان را بالا ببریم.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۹۰۰ برنامه در هفته فرهنگی در اسلامشهر افزود: برگزاری جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز عمومی و برنامه‌هایی برای ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی در بین شهروندان از جمله اقدامات شاخصی است که در زمینه فرهنگی در شهرستان اجرا شده است و در حال حاضر نیز میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اسلامشهر هستیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.