اتاق خبر

محدودیتی برای دوره نمایندگی در قانون اساسی وجود ندارد

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون اساسی محدودیتی برای دوره نمایندگی وجود ندارد و در هیچ نظام سیاسی هم نداریم که دوره نمایندگی مجلس محدود باشد.

نمایندگان مجلس مصوب کردند کاندیداتوری افرادی که ۳ دوره متوالی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع شود.

«سید حسین نقوی حسینی»، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در این خصوص گفت: ارائه این پیشنهاد با این دیدگاه مطرح شد که فضا برای افراد جدید، باانگیزه و دیدگاه های جدید باز شود تا افراد بیشتری بتوانند در حوزه خدمتگذاری ظهور و بروز داشته باشند و چرخش نخبگان صورت گیرد و مجلس هم به آن رای داد.

او ادامه داد: در قانون اساسی محدودیتی برای دوره نمایندگی وجود ندارد و در هیچ نظام سیاسی هم نداریم که دوره نمایندگی مجلس محدود باشد. مجلس کانون قانون گذاری، فکر و تبادل اندیشه محسوب می شود و حوزه اجرایی نیست. در حوزه اجرایی است که می گویند مدیریت اجرایی قدرت می آورد و قدرت ممکن است فساد آور باشد و یا اینکه در قدرت اجرایی چابکی نیاز است و فرد باید انرژی لازم را برای جنب وجوش داشته باشد؛ اما مجلس محل تبادل نظر و استفاده از تجربیات و اندیشه هاست. لذا قانون اساسی تعرضی به این موضوع ندارد و فقط با صراحت محدودیت دوره ریاست جمهوری را مطرح کرده است. باتوجه به اینکه طبق قانون اساسی محل اشکال است لذا شورای نگهبان آن را برخلاف قانون اساسی بداند.

او در پاسخ به این سوال که ایا این طرح راه برای چهره های جدید باز می کند، گفت: راه برای چهره های جدید در دوره های گذشته هم باز بوده است و حال مقداری فضا بازتر می شود.

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برترین ها

خروج از نسخه موبایل