با ما همراه باشید

اتاق خبر

«کاوه ده» به منطقه حفاطت شده تبدیل خواهد شد/ شناسایی ۴۵۸ واحد صنعتی آلاینده در شهرستان‌های پاکدشت و شهرری

خبراستان: مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در ۹ ماهه ابتدای سال حدود ۴۵۸ واحد صنعتی آلاینده که در شهرستان‌های پاکدشت و شهرری شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس گزارش‌ها وضعیت کیفی هوای تهران نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۳۲روز سالم، ۶ روز هوای پاک، ۵۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشته است.

وی افزود: گازسوز کردن ۵۲ واحد صنعتی در سطح استان توسط سازمان صمت و وزارت نفت، افزایش معاینه فنی خودرو‌ها براساس استاندارد‌های بین‌المللی، جمع‌آوری واحد‌های آلاینده و راه‌اندازی سامانه باربر از سوی شهرداری پایتخت برای شناسایی خودرو‌های حمل پسماند و فرسوده از جمله اقدامات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران بود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه نصب دوربین‌ها و نظارت بر توزیع سوخت استاندارد از دیگر اقدامات برای کاهش آلودگی هوا بود، ادامه داد: ناپایداری جوی نیز در کاهش آلودگی‌ها تاثیر گذار بود.

کلانتری تصریح کرد: منطقه «کاوه ده» ۲۷ سال است که به عنوان منطقه شکار ممنوع شناخته شده است و به دلیل داشتن تنوع زیستی و حیات وحش گوناگون با تصمیم شورای عالی محیط زیست به یک منطقه حفاطت شده تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹ واحد محیط بانی تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، گفت: سند توسعه برنامه‌ریزی نیز به تصویب رسیده که این سند در تمام شهرستان‌ها براساس برش شهرستانی توسعه می‌یابد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران بیان کرد: اولویت محیط زیست نظارت و‌ پایش واحد‌های صنعتی است که بر همین اساس در  ۹ ماهه ابتدای سال حدود ۴۵۸ واحد صنعتی آلاینده که در شهرستان‌های پاکدشت و شهرری شناسایی شده است.

کلانتری با بیان اینکه بیشترین پایش در صنایع ریخته‌گری با ۲۰ درصد و آبکاری با ۱۵ درصد صورت گرفت، تصریح کرد: در ۹ ماهه اخیر ۲هزار و ۹۷۹ واحد اخطاریه، ۴۶ واحد پلمپ، ۳هزار و ۸۸۸ خود اظهاری صنایع دریافت کردند و ۱۷۷۶ پرونده حقوقی نیز تشکیل شد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در حال حاضر ۳کانون آلاینده از جمله فاضلاب شهرستان اسلامشهر و واوان، نبود مدیریت پسماند در سایت آرادکوه و مجتمع گاورداری گام‌گستر در شهر تهران وجود دارد که متاسفانه تاکنون نتوانستیم آن‌ها را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست قرچک به زودی افتتاح می‌شود، گفت: این اداره کل باتوجه به زیرساخت‌های لازم در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال شکل گیری است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.