اتاق خبر

دو شهید گمنام دفاع مقدس در پاکدشت آرام گرفتند

همزمان با شهادت امام هادی(ع) آیین تشییع پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مردم شهید پرور پاکدشت و مسئولان این شهرستان در فرون آباد برگزار شد.

خبر استان : همزمان با شهادت امام هادی(ع) آیین تشییع پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مردم شهید پرور پاکدشت و مسئولان این شهرستان در فرون آباد برگزار شد.

پیکر مطهر این دو شهید گمنام  19 و 25 ساله که متعلق به استان تهران هستند در روز سوم اسفند‌ماه سال 1362 در عملیات خیبر منطقه جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد و امروز در میان خیل مردم شهید پرور از ابتدای خیابان 20 متری ابوذر به مقصد خیابان امامت، جنب فرهنگسرای شهر فرون‌آباد تشییع و خاکسپاری شد.

حضور پرشور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه پاکدشت در مراسم تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس، این پیام را منعکس کرد که شهدا همواره از جایگاه با عظمتی نزد ملت ایران برخوردارند و هیچ عاملی نمی تواند این شأن و منزلت را خدشه دار کند.

سرهنگ محمد کاشانی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس که بسیاری از کشورها در مقابل جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و نظام اسلامی در همه زمینه ها تحریم شده بود، عده ای جوان مخلص و بسیجی مطیع ولی فقیه با تقدیم بهترین سرمایه خود باعث عزت و عظمت نظام اسلامی شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران افزود: فداکاری و از خودگذشتی شهدا سبب شد تا امروز جوانان غیور ایران اسلامی با الگوگیری از شهدا و اقتدا به ولایت فقیه و تلاش در راستای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی را برای نظام به ارمغان بیاورند.

وی ادامه داد: رزمندگان در دفاع مقدس از مکتب اهل بیت، اسلام و انقلاب پاسداری کردند و در جنگی که تمام قدرتها و حکومتهای ستمگر حضور و سعی در نابودی انقلاب اسلامی داشتند، این شهدا و ایثارگران بودند که در مقابل دشمن ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین از دست برود.

این مسئول گفت: پدران و مادران شهدا به خود ببالند، جوانان غیرتمندی را پرورش دادند که برای دفاع از نظام اسلامی حاضر شدند از بهترین سرمایه خود یعنی جانشان بگذرند و امروز آسایش و امنیت کشور ما مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران است و باید برای گرامیداشت مقام والای این عزیزان سعی و تلاش بیشتری صورت گیرد.

کاشانی عنوان کرد: حضور مردم پاکدشت در تشییع پیکر دو شهید گمنام نشان داد که مردم هیچگاه شهدا را فراموش نکرده و همواره به یاد این عزیزان هستند و این سرمایه بسیاری بزرگ و ارزشمندی است.

وی یادآور شد: به فرموده قرآن کریم شهدا زنده هستند و نمی میرند و در پیشگاه الهی روزی می خورند، به همین خاطر شهدا نظاره گر اعمال هستند و باید ملت ایران طوری عمل کند که آرمانهای شهدا در جامعه صنعتی امروز گم نشود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران بر لزوم انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل های آینده تاکید کرد و افزود: ما وظیفه داریم  فرهنگ جبهه و شهادت را به نسل جوان انتقال داده تا کشور از گزند دشمنان محفوظ بماند و نسل جوانی که آینده سازان مملکت هستند باید با فرهنگ غنی ایثار و شهادت آشنا شده تا بتوانند با تهدیدات فرهنگی در قالب جنگ نرم دشمن مقابله کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز جوانان این مرز و بوم الگوهایی نظیر شهدای انقلاب اسلامی را دارند و تا زمانی که چنین الگوهای بزرگی در جامعه وجود دارد، نباید نوجوان و جوان ما به سمت الگوهای غربی سوق پیدا کند و امروز جوانان و نوجوانان باید با فرهنگ دفاع مقدس و شجاعت و سلحشوری های شهدای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند که این وظیفه مسئولین و خانواده ها است که زمینه این ارتباط را فراهم کنند.

این مسئول با تاکید بر این که دفاع مقدس برای همیشه باقی خواهد بود و پایانی در آن وجود ندارد، اظهار داشت: استقامت و ایستادگی از ویژگی های ارزنده مسلمانان است که ایران اسلامی به سبب چنین افتخاراتی در مقابل حربه ها و تلاش های دشمنان با قدرت بر پای خود ایستاده است.

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برترین ها

خروج از نسخه موبایل