اتاق خبر

فرماندار پیشوا: وضعیت بهداشت و درمان در پیشوا مطلوب نیست / آغاز ساخت ایستگاه مترو در پیشوا

عباس ملکوتی خواه  با اشاره به وضعیت نامناسب خدمات درمانی به اهالی شهرستان پیشوا اظهار کرد: در حال حاضر هیچ تخت بیمارستانی در شهرستان پیشوا موجود نیست و پیشوا در بخش بهداشت و درمان ضعیف ترین شهرستان است.

وی افزود: زمانی که از درمانگاه مرکزی شهر بازدید کردم از رئیس شبکه بهداشت خواستم تا درمانگاه را تعطیل کند؛ چرا که نبودش از بودش بهتر است و  هم اکنون نیز پیگیر جابه‌جایی مرکز بهداشت و درمان پیشوا هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنیم.

فرماندار پیشوا تصریح کرد: شهرستان پیشوا در بین شهرستانهای  استان تهران از وضعیت مناسبی در بخش بهداشتی برخوردار نیست, به همین لحاظ در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان پیشوا مبلغ یک میلیارد اعتبار برای راه اندازی پلی کلینیک و اورژانس بیمارستان آیت الله مهاجری در سال 93 تخصیص یافت.

وی گفت:  اخیرا  فعالان بخش خصوصی که در کرج  بیمارستان احداث کرده اند برای شناسایی مکان مناسب جهت احداث بیمارستان در پیشوا سفر کرده اند و کارهای مقدماتی انجام شده است  و همچنین دانشگاه آزاد نیز ساخت یک بیمارستان را شروع کرده اما هنوز به جایی نرسیده است و نیروی انتظامی شرق استان نیز پلی کلینیک در شهرستان پیشوا افتتاح کرده اما هنوز به صورت کامل به بهره برداری نرسیده است.

ملکوتی خواه  به وضعیت حمل و نقل عمومی شهرستان پیشوا اشاره کرد و گفت: پیشوا به علت به حد نصاب نرسیدن جمعیتی سازمان اتوبوسرانی ندارد و به محض این که پیشوا به حد نصاب 50 هزار نفر برسد وزارت کشور آماده ارائه مجوز برای تاسیس سازمان اتوبوسرانی و اتوبوس می باشد اما در حال حاضر در قالب بخش خصوصی از شهرستان های همجوار اتوبوس دریافت شده است اما پاسخگوی نیاز شهر نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری از نظر تاکسی خوب کار کرده است و تعداد تاکسی زیادی به کار گرفته شده است و اگر  روستایی دارای مسیر و خط تاکسیرانی نیست که با مرکز شهرستان ارتباط داشته باشد؛ اعلام آمادگی کرده اند که از بخش خصوصی و سهمیه شهرداری تاکسی واگذار کنند یا افرادی که دارای وسیله نقلیه هستند عضو تاکسیرانی شوند و خط دریافت کنند و به مردم خدمات ارائه دهند.

وی در خصوص وضعیت مترو شهرستان پیشوا گفت: مترو پیشوا – تهران، از ایستگاه جوانمرد قصاب شروع شده و پس از پیمودن ایستگاه های قرچک و ورامین در نهایت به ایستگاه مترو پیشوا می رسد.

فرماندار پیشوا گفت: پیگیری مسئله مترو جزء نخستین جلسات کاری بنده به عنوان فرماندار پیشوا بود، که با حضور مسئولین مترو تهران، مهندسین مشاور، پیمانکار مترو و همچنین شهردار و شورای اسلامی شهر پیشوا برگزار شد و تعاملی بین این بخش ها ایجاد گردید.

ملکوتی خواه با بیان این که عمده ترین مشکل مترو پیشوا مشکل مکان یابی برای ایستگاه مترو بوده، تصریح کرد: ایستگاه مترو تنها منحصر به مکانی برای سوار و پیاده شدن مسافرین نیست بلکه نیاز به خدمات جانبی مثل پارکینگ، ترمینال مسافربری، تاسیسات امنیتی و یک مجموعه تجاری، فرهنگی و خدماتی دارد، تا مترو بتواند خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کند.

وی افزود: پس از بازدید مسئولین مربوطه از ۳ ایستگاه مترو در تهران و کرج در نهایت تصمیم گرفته شد، ایستگاه مترو پیشوا در محل ایستگاه راه آهن فعلی (مسیر سراسری تهران- مشهد) به مساحت حدود ۱۸ هکتار احداث شود و در حال حاضر عملیات اجرایی و فنی این پروژه آغاز شده است.

فرماندار پیشوا ادامه داد: همچنین دو تقاطع قلعه سین و محمد آباد در مسیر مترو شهرستان پیشوا وجود دارد که همزمان آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد.

ملکوتی خواه به مشکلات ایستگاه مترو در شهرستان ورامین اشاره کرد و گفت: طبق صورت جلسه ای که با مسئولین مترو، استانداری تهران و وزارت کشور تنظیم شده است؛ زمانی که ایستگاه مترو شهرستان پیشوا به بهره برداری برسد، قطعا مترو وارد شهرستان پیشوا خواهد شد و اگر ایستگاه مترو ورامین راه اندازی شد مترو در این شهرستان توقف خواهد داشت، در غیر این صورت اهالی ورامین برای سوار شدن باید به یکی از شهرستان های پیشوا یا قرچک مراجعه کنند.

نقشه شهرستان پیشوا با عوارض طبیعی تطبیق ندارد و بیشتر از روی کاغذ تقسیم شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تقسیمات شهرستان پیشوا اذعان کرد: نقشه ای که برای شهرستان پیشوا تنظیم شده است دقیقا با نقشه زمان بخش بودن پیشوا تطبیق دارد.

فرماندار پیشوا گفت: براساس قانون تقسیمات کشوری، برای تعیین مرز بین دو شهرستان باید عوارض طبیعی مانند جاده، رودخانه و رشته کوه در نظر گرفته شود و برای شهروندان شهرستان قابل تشخیص باشد.

ملکوتی افزود: متاسفانه نقشه ای که برای شهرستان پیشوا تنظیم شده است، خیلی با عوارض طبیعی تطبیق ندارد و بیشتر از روی کاغذ تقسیمات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طرحی قبلا بین دو فرماندار تنظیم شده بود، که چند روستا بین دو شهرستان پیشوا و ورامین جا به جا شوند؛ ولی کار کارشناسی روی آن صورت نگرفته بود، چرا که جمعیت روستاهای جدا شده از پیشوا حدود  ۳ برابر جمعیت روستاهای ورامین بود و از لحاظ اقتصادی نیز روستاهایی که از شهرستان پیشوا جدا می شدند روستاهای آبادی بودند در حالی که روستاهای ورامین در مناطق کویری قرار داشتند.

فرماندار پیشوا یادآور شد: زمانی که بنده به عنوان فرماندار مشغول به کار شدم، خواستار توقف طرح مذکور شدم تا کار کارشناسی صورت گیرد و پیشنهاد بنده این بود که محمد آباد و روستاهای همجوار را به بخش ارتقاء دهند و به شهرستان پیشوا ملحق شود و در مقابل روستاهای نزدیک به ورامین را به این شهرستان ملحق کنند.

ملکوتی خواه با بیان این که هم اکنون وزارت کشور کلیه الحاقات و انتزاعات را متوقف کرده است اظهار داشت : وزارت کشور طرح جامعه تقسیمات کشور را به هیئت دولت تقدیم کرده است و تازمانی که تکلیف این طرح در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی مشخص نشود هیچ الحاق و انتزاعی در کشور صورت نمی گیرد.

از خیلی پیشوایی ها به عمران و آبادانی این شهر علاقه بیشتری دارم

ملکوتی خواه در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم استفاده از مدیران بومی در شهرستان پیشوا عنوان کرد: رئیس جمهور در چینش هیات دولت از افراد با تجربه و تحصیلکرده استفاده کرده است، چون اعتقاد دارد دیگر زمانی برای آزمایش و خطا نیست و اگر از افراد جدید و کم تجرب استفاده شود و این افراد بخواهند با نحوه کار و قوانین آشنا شوند یکسال از عمر دولت می گذرد و در بخش نامه و دستورالعمل ابلاغی تاکید شده است برای تصدی مسئولیت ها از افراد باتجربه، تحصیلکرده و موجود در بدنه استفاده شود.

وی افزود : کل استان تهران از مهاجرین دیگر نقاط کشور تشکیل و ساکن تهران شده اند و این که بخواهیم بگردیم و افراد صد در صد بومی پیدا کنیم این خیلی نادر و کم یاب است ولی اگر فرد بومی پرتوان باسابقه ای باشد ما استقبال می کنیم.

فرماندار پیشوا گفت: بنده خودم را از خیلی از پیشوایی ها، پیشوایی تر می دانم و از خیلی از پیشوایی ها به عمران و آبادانی این شهر علاقه بیشتری دارم و در عمل نیز ثابت کرده ام.

ملکوتی خواه در خصوص استقرار ادارات در شهرستان پیشوا افزود: براساس قانون تقسیمات کشوری ادارات کل موظف هستند اداره زیر مجموعه خود را در محدوده هر شهرستان مستقر کنند و هم اکنون بیشتر ادارت شهرستان به شکل نیم بند استقرار پیدا کرده است، ولی از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و ساختمان اداری نیاز به تقویت دارند.

وی با تاکید بر این که پیگیر تاسیس کلیه ادارات در سطح شهرستان هستیم، اظهار داشت: در چند روز گذشته اداره دامپزشکی شهرستان به عنوان نخستین اداره در سال ۹۳  افتتاح شد و پرسنل آن تا پایان خرداد ماه مشغول به کار خواهند شد.

اجرای سه طرح مواصلاتی در سال جاری

ملکوتی خواه در خصوص وضعیت جاده پیشوا به شریف آباد گفت: پس از بازدید معاون عمرانی استانداری تهران و معاون پارلمانی وزیر راه از محور پیشوا _ شریف آباد  مبلغ ۴ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص یافت.

وی افزود: با توجه به درخواست اهالی بخش جلیل آباد مبنی بر احداث میدان در ورودی این بخش نهایتا با پیگیری های صورت گرفته احداث این میدان نیز به تصویب رسید .

فرماندار پیشوا ادامه داد: طبق قولی که به ما داده شده است، امیدواریم محور پیشوا _ شریف آباد تا اواسط تابستان سال جاری به بهره برداری کامل برسد.

ملکوتی بابیان این که سه طرح دیگر مواصلاتی در شهرستان پیشوا وجود دارد تاکید کرد: روکش آسفالت میدان دانشگاه پیشوا تا میدان بسیج ورامین که در سفیر اخیر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان پیشوا آقای جهانگیری دستور اکید بر روکش آسفالت این محور را به وزیر راه و شهرسازی دادند.

ملکوتی خواه، آنتن پیشوا به جاده قم _گرمسار و  همچنین اتصال پیشوا به کمربندی جدید پاکدشت به عنوان راه سوم شهرستان پیشوا به تهران را از دیگر طرح های مواصلاتی شهرستان پیشوا نام برد.

از حضور بخش خصوصی در پیشوا حمایت می کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تنها وسیله ای می تواند اوقات فراغت شهروندان پیشوایی را پر کند اماکن ورزشی است تصریح کرد : چون پیشوا در گذشته بخش و شهر بوده است در محرومیت نگه داشته شده است و هیچ سرگرمی دیگری به غیر از تعدادی اماکن ورزشی در شهرستان پیشوا وجود ندارند.

فرماندار پیشوا با تاکید بر این که به دلیل کمبود بودجه دولت توصیه شده است طرح های فرهنگی و عمران به بخش خصوصی واگذار شود خاطر نشان کرد: از حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف گردشگری، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی استقبال می کنیم و از تمام امکانات شهر  برای کمک به این افراد استفاده خواهیم کرد.

ملکوتی گفت: سرمایه گذارانی که در زمینه ساخت فرهنگسرا، سینما، اماکن ورزشی، ورزشگاه و پیست اتومبیلرانی و گردشگری فعالیت کنند، هر آنچه در توان دولت باشد را در اختیارشان قرار می دهیم و همچنین در زمینه تامین زمین، صدور مجوز و اهدای تسهیلات بانکی کمک خواهیم کرد.

مردم منطقه نهایت همکاری را با اتباع خارجی دارند/اتباع خارجی غیر مجاز باید محدود شوند

وی در خصوص ازدیاد حضور اتباع بیگانه در شهرستان پیشوا با تاکید بر اینکه اتباع بیگانه معضل بزرگ کشور ایران است اظهار داشت: اتباع کشورهای همسایه به خاطر مشکلات کشورشان مجبور به مهاجرت به ایران شدند و سیاست های کلی مهاجرین اتباع متمرکز است و مسئولین شهرستان موظف به اجرای دستورالعمل های کشوری هستند.

فرماندار پیشوا افزود: علت این که حضور اتباع خارجی در برخی شهرستان ها پررنگ تر است که به مردم آن شهرستان مربوط می شود. یعنی ما اگر  زمینه شغل و سکونت را برای آنها فراهم نکنیم قطعا در این منطقه سکونت ندارند و این افراد هر مکانی که شغل، مسکن و امکانات برای آن ها فراهم باشد در آن منطقه بیشتر زندگی می کنند.

ملکوتی خواه با بیان اینکه مردم این منطقه نهایت همکاری را با اتباع خارجی دارند تصریح کرد: در منطقه ورامین به لحاظ شغل های سخت کشاورزی و دامپروری و عدم انجام این مشاغل توسط مردم این منطقه، اتباع خارجی افغانی در این مشاغل به کار گرفته می شوند و زمینه کاری و درآمد برای آنها فراهم می شود.

وی با تاکید بر این که اتباع خارجی غیر مجاز باید محدود شوند، گفت: طرحی برای محدود کردن اتباع خارجی غیر مجاز در دست تهیه است. حدود ۷۰ درصد از نا امنی ها و جرایم مربوط به اتباع خارجی غیر مجاز است که یا بزهکارند و یا بزه روی این افراد انجام می شود.

رتبه نخست تعداد و مساحت کشت گلخانه ای در استان تهران متعلق به شهرستان پیشوا است

فرماندار پیشوا با بیان این که اولین رتبه از نظر تعداد و مساحت کشت گلخانه ای در استان تهران متعلق به شهرستان پیشوا است بیان داشت: شهرستان پیشوا دارای  ۶۲۲ گلخانه به مساحت حدود هزار هکتار می باشد که در برنامه های توسعه شهرستان توسعه کشت های گلخانه های و تبدیل کشت های گلخانه ای سنتی به صنعتی پیش بینی شده است که حدود ۵۰ درصد از گلخانه های سنتی در سال ۹۳ به صنعتی تبدیل می شود.

ملکوتی در خصوص بهبود شرایط در روستاهای شهرستان گفت: اعتباری بالغ بر  ۳٫۷ میلیارد تومان برای بهسازی محیط روستا و بهبود عبور و مرور روستاهای دارای دهیاری تخصیص داده شده است، که اولین رقم اعتباری به حساب فرمانداری واریز شده و کل اعتبار تا پایان تیرماه باید جذب شود و همه روستایی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار دارند.

آخرین وضعیت شهرک صنعتی پیشوا

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت شهرک صنعتی پیشوا اظهار داشت: تملک اراضی و زیر ساخت های شهرک صنعتی پیشوا به اتمام رسیده است و در حال حاضر ۴۶ واحد صنعتی مجوز گرفته اند که حدود ۶ واحد فعال است و ۱۸ واحد در حال ساخت است و مابقی در حال مراحل اداری برای شروع فعالیت هستند.

فرماندار پیشوا علت رونق نگرفتن شهرک صنعتی پیشوا را رکود صنعت در کل کشور عنوان کرد و افزود: اگر در سالجاری صنعت کشور رونق بگیرد شهرک صنعتی پیشوا نیز رونق خواهد یافت.

ملکوتی خواه، معافیت مالیاتی شهرک صنعتی پیشوا و خارج کردن این شهرک از قانون ممنوعیت استقرار صنعت در محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتی تهران را از خواسته های خود در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور برای رونق بخشیدن به شهرک صنعتی پیشوا عنوان کرد.

وی گفت: در حال حاضر واحد های صنعتی سطح استان تهران می توانند در صورتی که موافقت اصولی برای انتقال به دیگر نقاط استان داشته باشند به شهرک صنعتی پیشوا منتقل شوند.

فرماندار پیشوا بابیان این که زیر ساخت های شهرک صنعتی پیشوا آماده است خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع می توانند ۲۰ درصد مبلغ اراضی را به صورت نقد و مابقی را اقساط پرداخت کنند و در صورت بهره برداری زود تر از موعد واحد های صنعتی اقساط آن بخشیده خواهد شد.

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برترین ها

خروج از نسخه موبایل