با ما همراه باشید

اتاق خبر

نماینده پاکدشت : مطالب درباره جشن همسر رییس جمهور ضد و نقیض است/ نمایندگان مجلس به دنبال یافتن حقیقت هستند

خبر استان : عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالب درباره جشن همسر رییس جمهور ضد و نقیض است، گفت: این مسئله باید به دقت در مجلس بررسی شود.

فرهاد بشیری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی درباره موضع نمایندگان مجلس درباره جشن برگزار شده در کاخ سعد آباد توسط همسر رییس جمهور اظهار داشت: مطالب مطرح شده در رسانه ها درباره این جشن ضد و نقیض است و باید در این زمینه اطلاع جامع تری داشته باشیم.

مطالب منعکس شده در رسانه ها با آنچه آقای باهنر در این زمینه بیان کرد متفاوت است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: واقعا آنچه در رسانه ها منعکس شده است با آنچه آقای باهنر در این زمینه بیان کردند متفاوت است و به نظر بنده همکاران در مجلس شورای اسلامی باید این مسئله را به دقت بررسی کنند و حقیقت را پیدا کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه اطلاع رسانی در کشور به گونه ای دیگر است و اخبار ضد و نقیضی درباره این جشن مخابره می شود اما آقای باهنر اعلام داشته که این جشن، یک مراسم عادی بوده است.

شتابزدگی و فضاسازی کاذب به وظیفه خطیر دانشگاه ها لطمه جدی وارد می کند

این مسئول در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت دانشگاه ها در سال 1392 نیز بیان داشت: مراکز دانشگاهی همواره برای نظام اسلامی و رهبری انقلاب از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است و دانشگاه ها همواره در تولید علم و اندیشه در کشور در خط مقدم قرار داشتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسئولان وزارت علوم می توانند از پتانسیل دانشگاه ها برای توسعه پژوهش و پیشرفت علمی در کشور استفاده کنند و انتظار هم این است که مدیران مربوطه در این زمینه با برنامه ریزی حرکت کنند.

وی ادامه داد: آموزش عالی کشور شأن و منزلت دارد و باید در تصمیم گیری ها این شأن رعایت شود و نباید فضای شتابزده در مراکز علمی ایجاد شود. با توجه به قرار داشتن در دهه پیشرفت و عدالت باید خواسته مقام معظم رهبری درباره پیشرفت علمی کشور در فضایی آرام دنبال شود.

بشیری اضافه کرد: باید آرامش در مراکز دانشگاهی حکمفرما شود تا مراکز علمی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و اعضای کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز از مسئولان وزارت علوم خواسته اند که مسائل با پختگی صورت بگیرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: شتابزدگی و فضاسازی کاذب به وظیفه خطیر دانشگاه ها لطمه جدی وارد می کند و همه باید از آن اجتناب کنند زیرا دانشگاه یک فضای علمی است که باید در نهایت آرامش به دنبال اهداف خود حرکت کند.

فعالیت های علمی کشور باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی است

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره وظیفه مسئولان در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی همواره بر همه مسائل اشراف کامل دارند و بر همین اساس و با توجه به مقتضیات زمان، امسال را به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی نامیدند.

بشیری تأکید کرد: مسئولان و مدیران اجرایی و تقنینی کشور باید در برنامه ریزی های خود به این مسئله توجه داشته باشند و با تببین راهکارهای مناسب زمینه رشد و بالندگی کشور را فراهم آورند.

نماینده پاکدشت در مجلس یادآور شد: مسئولان در بازدیدها و حضوری که در مناطق دورافتاده کشور نظیر سیستان و بلوچستان داشتند، مراکز دانشگاهی باعظمتی را مشاهده کردند که به کارهای علمی بزرگی مشغول هستند که این امر باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

وی متذکر شد: دشمن این مسئله را به خوبی فهمیده است که ملت ایران در سایه وحدت و همدلی کارهای عظیمی را انجام می دهد به همین خاطر به سوی تحریم ها قدم برداشتند.

بشیری گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با تمامی قوا و توان خود اقتصاد ایران را مورد هدف قرار داده اند و با اعمال برنامه ها به ویژه تشدید تحریم ها درصدد ناکارآمدی نظام اسلامی هستند و ارایه برنامه ریزی منسجم، هدفمند و تقویت بخش های مختلف کشور به ویژه حوزه اقتصادی از ویژگی های مهم و بارز اقتصاد مقاومتی است و در عمل می تواند به بی اثر شدن تحریم های دشمنان منجر شود.

این مسئول یادآور شد: امروز دشمنان ایران اسلامی تلاش دارند با بهره گیری از تحریم های اقتصادی به اهداف شوم خود در تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی دست پیدا کنند که یقینا با عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی می توان این تهدیدها را به فرصتی برای بالندگی نظام تبدیل کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.